"انتقام سخت"، اما از کاربران اینستاگرام - سیاوش آذری

“انتقام سخت”، اما از کاربران اینستاگرام – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نیروهای امنیتی روز یکشنبه دستکم ۳۵ فعال فضای مجازی ر ا به اتهام واهی “نشر اکاذیب” و توهین به کشته شدگان انفجار کرمان در استان اصفهان دستگیر کردند. همچنین حسابهای کاربری فعالان مذکور در اینستاگرام مسدود گشته و پرونده آنان به دادسرا ارسال شده است.

سرکوب، دستگیری، زندان و شکنجه فعالین اجتماعی اولین مورد “انتقام سخت” رژیم در مقابل حملات نظامی آمریکا و اسرائیل به پایگاه های حکومت اسلامی در نقاط مختلف دنیا و یا عملیات نیروهای تروریستی اسلامی رقیب رژیم از جمله داعش نیست. دستگیری های اخیر نیز به دنبال حمله انتحاری به مراسم چهارمین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی که منجر به مرگ بیش از ۱۰۰ نفر گشت و مسئولیت آن را داعش به عهده گرفت صورت پذیرفت.

این دیگر به باور همه مردم ایران تبدیل شده است که رژیم از سویی با این تعرضات قصد لاپوشانی ضعف خود در مقابله با  نیروهای تروریست داعشی و نفوذ دستگاه های جاسوسی خارجی در نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی را دارد که صد البته نفس ناتوانی رژیم در جلوگیری از بروز چنین حملاتی تو خالی بودن ژست قدر قدرتی آن را بر ملا میسازد؛ جدای از اینکه جامعه ایران به درست حکومت منحط اسلامی را مسئول اصلی وقوع چنین عملیات تروریستی می شمارد. از سویی دیگر حکومت اسلامی به استقبال چنین حملاتی رفته و از آن برای میلیتاریزه و تروریزه کردن فضای سیاسی جامعه و تشدید فشار و سرکوب نیروهای مخالف و فعالین جنبش های اجتماعی مختلف استفاده می نماید. اما این حربه رژیم نیز در متن شرایط انقلابی موجود نه تنها قادر به مرعوب کردن جامعه نیست بلکه دامنه نفرت و انزجار عمومی از کلیت نظام اسلامی را هر چه بیشتر گسترش می دهد.

تعرض رژیم به فعالین اجتماعی و همه مردم که برای آزادی و رفاه خود مبارزه می کنند را می توان در هم شکست. باید یکپارچه در مقابله این تعرضات ایستاد، از حق آزادی بی قید و شرط عقیده و بیان به دفاع پرداخت و حمله رژیم به آزادیهای سیاسی و مدنی را بر ضد خود تبدیل کرد. باید با تاکید بر نقش مستقیم رژیم در شکلگیری جنبشهای ارتجاعی و تروریستی اسلامی و مسئولیت آن در وقوع حملات تروریستی در داخل کشور و منطقه نقشه رژیم در عقب راندن انقلاب را نقش بر آب کرد. دفاع از حقوق پایه ای انسانی و تحقق آزادی های مدنی و سیاسی بی قید و شرط نقش موثری در پیشبرد انقلاب جاری دارد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *