سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه - منظر دریاکناری

سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود کلیات طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه را تصویب کرد.

از جمله اهداف تاسیس این نهاد ایجاد سرویس های اطلاعاتی هوشمند “برای مقابله با فساد”، مقابله با فعالیت‌های جاسوسی، خرابکاری، براندازی و شناسایی “نفوذ بیگانگان در قوه قضائیه” و همچنین همکاری با دیگر نهادهای امنیتی، پلیس بین‌الملل و دستگاه‌های اجرایی ذیربط اعلام شده بود. جهت یادآوری باید گفت وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه، سازمان حفاظت و اطلاعات نهادهای امنیتی دیگر جمهوری اسلامی هستند.

حالا چه شده که قرار است یک نهاد حفاظت و اطلاعات جدید به این مجموعه نهادهای امنیتی اضافه شود؟ می خواهند از چه چیز در مقابله با چه خطری محافظت کنند؟ دامنه دشمنان جمهوری اسلامی از چه ابعاد داخلی و بین المللی برخوردارند و چرا نهادهای امنیتی موجود نمی توانند پاسخگوی نیازهای حکومت اسلامی باشند؟

کلید در دست مردم است. همه این سازمانهای امنیتی و اطلاعاتی با یک هدف مشترک پا گرفته و گسترش می یابند. خطر سرنگونی جمهوری اسلامی بیخ گوش این حکومت در کمین نشسته است. موج اعتراضات گوناگون و متنوع اجتماعی خواب سران حکومت را عمیقا برآشفته کرده است. نفوذی های داخل این نهادهای امنیتی روز به روز وسیع تر می شوند و در همکاری با سرویس های جاسوسی و امنیتی بین المللی لحظه ای درنگ نمی کنند. جمهوری اسلامی قدرت کنترل یک جامعه ۸۰ میلیونی را ندارد. جامعه ای که حتی دانش آموزان نوجوانش متحدانه در فکر سرنگونی این حکومت هستند. جامعه ای که نیمی از جمعیتش یعنی زنان پرچم خونین حجاب اسلامی را شدیدا به چالش کشیده و بی حجابی را به یک نرم اجتماعی تبدیل کرده اند. جامعه ای که اعتصاب و اعتراض از هر منفذش بیرون می زند. یادمان باشد این مافیاهای حکومتی در ضمن دشمنان قسم خورده و تشنه به خون همدیگر هم هستند و دارند علیه همدیگر جاسوسی می کنند. حجم عظیم لو رفتن دزدی ها و غارت اموال عمومی مردم توسط همین باندهای رقیب صورت می گیرد.

با این حال تقویت و ایجاد هر چه بیشتر سازمانهای امنیتی تنها ابزار باقی مانده در دست حکومت در مقابله با مردم است. نیروی سرکوب و زندان و نیروهای لباس شخصی و سربازان گمنام حکومت اسلامی تنها روزنه امید این رژیم برای عقب راندن سرنگونی است. چنین حکومتی که در دریای خروشان خشم مردم به محاصره در آمده است امروز یا فردا از هم می پاشد. در این شکی نیست.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *