سه برابر شدن مبلغ جریمه‌های رانندگی - کیوان جاوید

سه برابر شدن مبلغ جریمه‌های رانندگی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز یک‌شنبه ۱۷ دی از تصمیم چهار دستگاه حکومتی برای سه‌برابر شدن مبلغ جرایم رانندگی خبر داد.

با خوابی که حکومت برای مردم دیده است کم کم باید به فکر این باشیم نیزه ای تهیه کرده یا تیر و کمانی بدست بیاوریم و وارد عصر شکارورزی به شیوه نیاکان دورمان به شکار بوفالو یا گراز و … بپردازیم تا بتوانیم زنده بمانیم. شاید باید فقط حسرت آن دوران را بخوریم که به اندازه کافی می شد از طبیعت شکار کرد و در غارها آتش روشن کرد و با پوست جانوران شکار شده پوستین درست کرد و به این ترتیب مانع انقراض نسل انسان شد.

تا یادمان نرفته اضافه کنم که قرار بود از اوایل ماه دی قیمت اینترنت در ایران دست‌کم ۳۰ درصد گرانتر شود. چرا که نه؟ مگر نه اینکه ایران یکی از پُر قدرت ترین اینترنت های جهان را دارد؟ اگر این مالیات ها نباشد پس دولت چگونه بودجه “تقویت بنیه دفاعی” ۱۳۴ هزار میلیارد تومانی اش را تامین کند؟

اینکه سبد خرید خانوارهای ایرانی به‌دلیل افزایش نرخ تورم در سال‌های اخیر بسیار کوچکتر شده و با وجود بالا رفتن قیمت خدمات، کیفیت آن‌ها نامطلوب و بدون تغییر مانده است مشکل حکومت نیست. این حکومت خرج دارد و اولویت حیاتی دیگری فکرش را مشغول کرده است. اولین اولویت پُر کردن حساب های بانکی و بجیب زدن چند صد هزار میلیارد دلار دیگر است. آقازاده ها خرج دارند. دوم اینکه پروژه هسته ای را باید به سرانجام رساند؛ اورانیوم که با دعای کمیل غنی نمی شود. سوم خرج آن نیروهای نیابتی که در یمن و سوریه و عراق و لبنان و غزه دست به ترور و آدم ربایی و کشتار می زنند را باید از یک جایی تامین کرد و این هم با نپرداختن حقوق مزدبگیران و بازنشستگان و پرستاران و … باید تامین شود. اسلام خرج دارد و شوخی بردار نیست.

اگر به حساب حکومت بگذاریم زندگی همین است که هست. یک مشت جلاد، مسلح به انواع سلاح های کشتار جمعی و “آباد” کردن زندانهای ایران و کشتن جوانان و نوجوانان و شلیک به هواپیمای مسافربری تا آنجا که می توانند شیره جان مردم را می مکند. جواب به این حکومت علیرغم هزینه سنگینش در متحد شدن و مبارزه جمعی و سرنگونی این رژیم نهفته است. کاری که بی وقفه ادامه دارد. جواب بربریت حکومت اسلامی جامعه آزاد و برابر و یک حکومت انسانی است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *