زندگی انسانی حق مسلم ماست - سیما بهاری

زندگی انسانی حق مسلم ماست – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“خودکشی سریالی کادر درمان در ایران به نگرانی در بارۀ امنیت شغلی و سلامت روانی این قشر از جامعه دامن زده است.”

کیهان لندن از مرگ ماهانۀ ۱۸۰ کارگر در محیطهای کار در ایران خبر میدهد. در دوران پاندمی کرونا خبرهای تلخی از خودکشی دانش آموزان به خاطر عدم امکان شرکت در کلاسهای آنلاین پخش شد. گوشه و کنار خبرهایی میشنویم که کارگری به خاطر فقر، پرستاری به خاطر فشار کار، دانش آموزی برای بی افقی در زندگی و یا زنی به خاطر فشارهای هر روزه برای زن بودنش دست به خودکشی میزند. و حالا خبر تکان دهندۀ “خودکشی سریالی کادر درمان”.

جمهوری اسلامی حکومت مرگ است. برای جان کسی ارزش قائل نیست. همین چند روز پیش بود که در مراسم “قاسم سلیمانی” این مهرۀ تروریست حکومتی، دهها نفر و از جمله ۲۴ کودک کشته شدند در حالیکه میشد جلو این فاجعه را گرفت.

کادر درمان آن بخشی از مردم هستند که در روزهای بحرانی پاندمی جانشان را در دستشان گرفتند و با از خود گذشتگی فوق العاده حماسه نجات مردم را رقم زدند. بسیاری از آنها قهرمانانه جان با ارزششان را از دست دادند. مسئولان اما شانه بالا انداختند و توصیه کردند که مردم به دعا و امامزاده توسل کنند. به خاطر جلوگیری از ورود واکسن دسته دسته مردم را کشتند و خودشان برای تزریق واکسن آنهم از نوع خارجی آن از یکدیگر سبقت گرفتند.

کادر درمان مثل سایر بخشهای خدماتی همیشه تحت فشار کار سنگین، با درجۀ استرس بالا و حقوق نا کافی بوده است. خودکشی کادر درمان ننگ دیگری به سایر جنایات رژیم افزوده است.

انقلاب زن زندگی آزادی تلاش برای زندگی کردن و با حرمت زیستن را برایمان ملموس کرده است. همۀ بخشهای جامعه دارند فریاد میزنند که به بدبختی تن نمیدهیم. حقمان زندگی انسانی است.

کادر درمان و همۀ انسانهای شریفی که بار جامعه را به دوش میکشند، همۀ ما یادمان باشد که هستیم. ویادمان باشد حکومتیان چه کسانی هستند. آنها قاتلان کامل انسانیت هستند و ما مدافعان بی چون و چرای زندگی انسانی.

خشم و عصبانیت ما همراه با آگاهیمان، دستمایۀ اعتراضات همبسته و متشکلمان است. مسئولین بی کفایت و دزد و شارلاتان، آنها که امنیت شغلی ما را به خطر می اندازند، آنها که افق زندگی را برایمان کور کرده اند، آنها را به زیر میکشیم. فردا را زیبا خواهیم ساخت. این کار ماست نه خودکشی!

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *