اوج ذلت یک دیکتاتور پیش از سرنگونی - کیوان جاوید

اوج ذلت یک دیکتاتور پیش از سرنگونی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وقتی ارشدترین مقام های سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی که در مراسم تشییع جنازه فائزه رحیمی، عضو فعال گروه

جهادی عفاف و حجاب در تهران، که در انفجار کرمان کشته شده است شرکت کردند، نمی دانستند که این سخنان پدر فائزه رحیمی است که بازتاب گسترده تری پیدا خواهد کرد.

در یک ویدئو پدر فائزه رحیمی که یک سپاهی است می گوید: “حمایت از نظام جمهوری اسلامی به قدری کاهش پیدا کرده که همکاران سپاهی  اش تصایر “آقا” را از منزلشان جمع کردند”. او ادامه می دهد طی یک سال گذشته نمی دانید ما چی کشیدیم. “همسایه های بالا و پایین علیه نظام شعار میدادند و بی حجابها به چادریِ داخل آسانسور می خندیدند و در۱۴۵ واحد آپارتمان فقط ۵ چادری وجود داشت که سه نفر از خانواده من بودند.”

ما از صحبت های پشت پرده نظام، آنجا که سپاهی ها و رهبران نظامی و اطلاعاتی دور هم جمع می شوند، صحبت نمی کنیم. هر چند وقتی از همان جلسات سری نیز اخباری به بیرون درز می کند ما با یک پدیده عظیم رویگردانی از حکومت اسلامی مطلع می شویم. روحیه باختگی و ناامیدی از اینکه این نظام در حال از هم پاشیدن است و سپاهی ها و نظامی ها و مدافعان حکومت بخاطر اینکه گلیم خود را از آب بیرون بکشند، در قدم اول عکس های خامنه ای را از در و دیوار خانه خود جمع می کنند.

تنهایی و بی کسی دیکتاتورها را بعد از سرنگونی آنها بسیار دیده و شنیده ایم. این جای تعجب ندارد که حتی وفادارترین همراهان مزدبگیر دیکتاتورها بعد از سرنگونی خود را دشمن ارباب خود معرفی کنند. اما انزوای دیکتاتور در قدرت پدیده روحیه بخش و قابل توجهی است. وضعیت داخلی نظام فقط به این مربوط نیست که از درون در حال فروپاشی است. هیچ نظامی مادام مردم علیه آن دست به طغیان نزده باشند از دورن از هم نمی پاشد.

اعتراف سپاهیان و نظامیان جمهوری اسلامی از تنها ماندن خامنه ای آینه ای است که آن روی واقعیت در جامعه را منعکس می کند. حکومت اسلامی عمرش به شماره افتاده است. درست مثل لحظاتی که نوار قلب بیماری در حال مرگ که به نقطه صفر نزدیک می شود. قاتلان مزدبگیر این حکومت هم این حقیقت که کار دیکتاتور رو به پایان است را به خوبی درک کرده اند. درست مثل موشها که از کشتی در حال غرق شدن به آب می جهند.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *