خامنه‌ای: مردم با "ظواهر متفاوت" هم مؤمن‌اند! - کاظم نیک‌خواه

خامنه‌ای: مردم با “ظواهر متفاوت” هم مؤمن‌اند! – کاظم نیک‌خواه

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

چند ماه است خامنه‌ای و بقیه سران حکومت با نگرانی در تلاش برپایی یک انتخابات “پرجمعیت” هستند. می‌دانند که مردم ذره‌ای برای حکومت و انتخاباتش تره خرد نمی‌کنند و ارزش قائل نیستند. خامنه‌ای که هفته‌های گذشته از یک “رقابت گرم انتخاباتی”! سخن گفته بود، دیروز ۲۶ دی امام‌جمعه‌ها را جمع کرده و به آنها گفت “این مردم حتی با ظواهر متفاوت، مؤمن‌اند” و حق رای دارند. فوراً همه می‌فهمند منظور از “ظواهر متفاوت” چیست. منظور رنگ پوست و یا جنسیت یا سن‌وسال و اینها نیست. بلکه به زبان آدمیزاد بحث بر سر پوشش است. آن‌هم پوشش زنان.

بحث به‌سادگی بر سر بی‌حجابی است. او دارد نه فقط به امام‌جمعه‌ها بلکه به کل گله‌های عمله‌اکره حکومتی این پیام را می‌دهد که دندان روی جگر بگذارید، به زنان بی‌حجاب حمله نکنید تا آنها هم به‌پای صندوق‌های رای بیایند! کارشان آن‌چنان زار است که ناچار شده‌اند دست به دامان همان بی‌حجابانی بشوند که حجابشان را زیر پا له کرده‌اند و حاضرند زندان و شکنجه را تحمل کنند؛ اما طوق تحقیرآمیز حجاب اسلامی را تحمل نمی‌کنند. همین روزها الهه محمدی و نیلوفر حامدی را که تازه از زندان آزاد شده بودند به دلیل “ظاهر متفاوت” یعنی بی‌حجابی دوباره به زندان فراخواندند.

جالب است که خامنه‌ای تأکید می‌کند “انتخابات صرفاً تکلیف نیست؛ بلکه حق مردم است”. خیلی ممنون عجب حقی! عجب لطفی! نماینده و وزیر و وکیل سابق حکومتی را با دست و دلبازی حذف کرده‌اند؛ اما به مردم با هر ظاهری “حق انتخاب” می‌دهند! حق انتخاب یعنی حق سیاهی‌لشکر حکومت شدن. مردم هم جوابشان را دارند در مدیای اجتماعی و رسانه‌ها محکم می‌دهند که کور خوانده‌اید ما حجابتان را باطل کرده‌ایم، نمایشات انتخاباتی‌تان را هم بیشتر از قبل بایکوت می‌کنیم. بازنشستگان در تجمعاتشان شعار می‌دهند “ما دیگه رای نمیدیم از بس دروغ شنیدیم”. این جواب‌ها نشان می‌دهد که دور نیست روزی که در توازن قوای کمی بهتر حتی نمایشات انتخاباتی حکومت را مردم به هم بزنند و صندوق‌هایشان را به آتش بکشند. به‌ویژه با این نوع وقاحت‌ها خشم مردم تشدید می‌شود.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *