شاه و شاهزادگان مفتخور - منظر دریاکناری

شاه و شاهزادگان مفتخور – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

هر از گاهی اخباری از خاندان سلطنتی در انگلیس منتشر می شود تا به مردم یادآور شود این جماعت زنده اند و “وظایفی” دارند. آخرین این ابراز وجود خبر بزرگ شدن پروستات شاه چارلز سوم است. بعد از بستری شدن این عنصر بیکاره تازه این بحث باز شده است حالا که شاه در بیمارستان است و در شرایط اضطراری چه کسی می تواند به وظایف ایشان رسیدگی کند. بعد از کنار گذاشتن شاهزاده اندرو که به دلیل مشارکت در باند تجارت دختران زیر سن دست داشت و کنار رفتن داوطلبانه شاهزاده هری، پسر دوم شاه چارلز سوم که دیگر حوصله این مسخره بازی انجام وظایف دربار را نداشت، تیمی از نجیب زادگان معرفی شده اند که قرار است انگلستان را در کنار شاه رهبری کنند.

اینها همه داستان کسل کننده پوچ دربار در انگلستان است. این بیکارگان هیچ وظیفه ای بر دوش ندارند. سیستم انگلستان پارلمانی است و احزاب پیروز در پارلمان دولت تشکیل می دهند و تصمیمات مصوب پارلمان به قانون تبدیل می شود. هر چند همین پارلمان نیز مثل همه پارلمان های دنیا کارش سر کیسه کردن و زدن از حق و حقوق مردم است، اما بهرحال دارد وظایفی را به پیش می برد. “شاهنشاه کبیر” در انگلستان کارش این است اعتبارنامه نخست وزیر منتخب را امضا کند، روز اول شروع بکار نخست وزیر با او دست بدهد و عکس بگیرد و سال به سال به حسابش پول های هنگفت چند صد میلیون پوندی واریز کنند و املاک و زمین هایی به نامشان ثبت شود تا با خانم ملکه و برو بچه های خاندان بگردند و خوش بگذرانند.

این داستان زندگی همه شاهان در جهان است اما با یک فرق مشخص. شاهان حاکم در جهان سوم که بنا به ساختار سیاسی و اقتصادی شکننده و منظما از سوی مردم تهدید به سرنگون شدن می شوند، وظایف سرکوب و ایجاد دیکتاتوری و کشتار و زندان را مستقیما بر عهده دارند. در غرب این خاندان فقط مترسک سر خرمن اند تا در شرایط بسیار بحرانی و خطیر در جامعه، با هدایت احزاب حاکم امضایی برای منحل کردن پارلمان زیر یک ورقه بگذارند. تا آن روز کارشان خوردن و بریز و بپاش و مفتخوری است. مثل همه شاهان و شاهزادگان در جهان و نمونه داخلی این جماعت در ایران. دنیا باید از شر این انگل ها خلاص شود.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *