علیه اعدام از پشت میله‌های زندان تا کف خیابان - سهیلا دالوند

علیه اعدام از پشت میله‌های زندان تا کف خیابان – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۶۴۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

زندانیان محکوم‌به‌اعدام زندان قزل‌حصار، طی بیانیه‌ای با این عنوان که “ما مستحق مرگ نیستیم” روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن دست به اعتصاب‌غذا زدند و تصمیم دارند این حرکت را تا توقف احکام اعدام هر سه‌شنبه ادامه دهند. آنها از مردم خواسته‌اند که از آنها حمایت کنند. هم‌زمان با اعتصاب‌غذای زندانیان قزل‌حصار، زنان زندانی سیاسی در زندان اوین نیز ضمن اعلام حمایت و همبستگی با اعتصاب‌کنندگان زندان قزل‌حصار، روز سه‌شنبه دهم بهمن‌ماه دست به اعتصاب‌غذا زدند. این اقدام به نام سه‌شنبه‌های اعتراضی اعتصاب‌غذا تا لغو مجازات اعدام ادامه خواهد داشت.

این اولین‌بار نیست که زنان زندانی در زندان اوین در اعتراض به ماشین آدم‌کشی رژیم چوبه‌های دار دست به اعتصاب می‌زنند، ۶۱ زن جسور و شجاعی که در اعتراض به اعدام محمد قبادلو و فرهاد سلیمی، پنجشنبه پنجم بهمن، دست به اعتصاب‌غذا زدند.

و این صدا، این فریاد زنانی است که در خط مقدم انقلاب زن، زندگی، آزادی در دفاع از زندگی و علیه اعدام این مجازات قرون‌وسطایی و ارتجاعی حکومت اسلامی، حتی در پشت میله‌های زندان اعلام کردند “برای زنده نگه‌داشتن نام اعدام‌شدگان و برای زنده‌ماندن صدها انسانی که در زندان‌های جمهوری اسلامی در سراسر کشور در صف اعدام‌اند، مقاومت خواهند کرد و روز پنجم بهمن‌ماه، اعتراض خود را با اعتصاب‌غذای دسته‌جمعی‌شان نشان خواهند داد.”

در حمایت و همبستگی با این زندانیان موج وسیعی از حمایت چه از طرف زندانیان در زندان‌های دیگر و چه زندانیانی که با جرایم دیگر در زندان با حکم اعدام روبرو هستند و همچنین فعالین و سازمان‌های مدافع حقوق انسان به این جنبش عظیم انسانی علیه اعدام پیوستند و خواهان لغو مجازات اعدام شدند.

باید به این اتحاد، همدلی و هم‌صدایی پیوست و تمام‌قد علیه اعدام این قتل عمد دولتی ایستاد و با هم این رژیم افسارگسیخته و متوحش اسلامی را با چوبه‌های دارش سرنگون کرد.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *