خیال‌بافی قالیباف در سیاست! - سینا پدرام

خیال‌بافی قالیباف در سیاست! – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۶۴۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“بخش قریب به‌اتفاق مردم ما هرگز به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی و مشکل‌سازی برای آن نیستند؛ بلکه از ما انتظار دارند که ما کارآمد و مسئولیت‌پذیر باشیم.” سخنان قالیباف در نشست داوطلبان نمایندگی تهران!

معضل شرکت مردم در انتخابات به بلای جان رژیم اسلامی بدل شده است. این جناب قالیباف میلیاردر نیز هر کجا تشریف می‌برند، فعلاً بر همان سازی می‌زنند که باقی مقامات رژیم. هیچ فضیلت و تئوری سیاسی عجیبی پشت سر اقدامات رژیم نیست به جز تئوری از این ستون به آن ستون فرج است.

سیاست سرکوب مستقیم تنها راهکاری است که از جانب رژیم در مقابل مردم انتخاب شده است. مردم همه می‌دانند که همه پست‌ها و مقامات در ایران انتصابی است و از صندوق‌های رأی شعبده‌بازان اسلامی فقط “خرگوش‌های” اسلامی بیرون میایند.

سیاست معرکه‌گیری و انحراف اذهان عمومی شاید در مراحلی از عمر هر رژیمی کاربردی داشته باشد و جواب بگیرد؛ ولی این نوع شامورتی‌بازی‌ها هم برای این رژیم بیش از اندازه لوکس است و حاصلی ندارد. بارها گفته‌ایم که مرکز ثقل سیاست در ایران در خیابان‌ها قرار دارد و همان جا نیز تعیین و تکلیف خواهد شد.

“آرامش سیاسی” در ایران منوط به تحرکات “خیابان” در اشکال مختلف آن است. رفاه اجتماعی، مالی، درمانی، آموزشی، خانوادگی، اداری و غیره یک مجموعه درهم‌تنیده هستند که محبوبیت یک رژیم سیاسی با این فاکتورها محک می‌خورد. یک مشاهده روزمره، یک نگاه به زندگی میلیون‌ها انسان فقیر، پردغدغه، بیکار، ناشاد و غمگین و “بی‌هیچ آینده‌ای” نشان می‌دهد که آرامشی از هیچ نوع برای حیات اجتماعی در ایران نمی‌توان متصور شد.

انقلاب ایران با خواست‌هایش و با مطالباتش در پی برقراری یک موازنه سیاسی نوین در ایران است. بدون جواب‌گویی به این مطالبات رفاهی، فرهنگی و اقتصادی خیابان‌های ایران سیاست را رقم خواهند زد. قالیباف و شرکا خیال‌بافان عرصه سیاست ایران تشریف دارند.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *