تردیدهای داخل حکومتی و هشدار خامنه ای- کیوان جاوید

تردیدهای داخل حکومتی و هشدار خامنه ای- کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۴۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خامنه‌ای روز دوشنبه ۱۶ بهمن طی یک سخنرانی برای همافران نیروی هوایی ارتش، در مورد “خواصی” که دچار”تردید، تأمل و تعلل” هستند، ابراز نگرانی کرده و گفت که “امروز جبهه دشمن برای خواص برنامهٔ خاص دارد.”

ترس خامنه ای از آنچه که در ایران اتفاق می افتد چند وجهی است. وحشت اول و بزرگ خامنه ای از مردم است. مردمی که نشان داده اند سرنگونی جمهوری اسلامی مهم ترین و فوری ترین اقدام سیاسی آنها است. همین عزم عظیم و عمومی جامعه تاثیر مهم و تعیین کننده ای نیز در صفوف حکومت اسلامی بجا می گذارد و کاری می کند که “خواص” مورد نظر خامنه ای نسبت به آینده خود و حکومت اسلامی دچار تردید شوند و ترس از سرنگونی سراپای وجودشان را فرا بگیرد.

خواص مورد نظر خامنه ای هم فهمیده اند که بگیر و ببند و کشتار و اعدام و زندان نمی تواند به تنهایی نتیجه مطلوب داده و باعث حفظ نظام شود. این بخش از حکومت که روز به روز بر دامنه ریزشش افزوده می شود و باعث می گردد “علی تنها بماند” برای فرار از سرنگونی فکر میکند باید دست به دامن آمریکا هم شد و از ادامه خصومت با آن کشور پرهیز کرد. راهی که خامنه ای میداند گام گذاشتن در باتلاق دیگری از پروسه سرنگونی است. “خواص” جنگ های نیابتی و ایذایی حکومت در منطقه را حلّال مشکلات عدیده سیاسی و اقتصادی و فرهنگی حکومت اسلامی نمی دانند و جناح خامنه ای در مقابل آنها، ادامه بقا را در صدور تروریسم و ناامنی منطقه و فعال نگه داشتن گروه های نیابتی می بیند.

“خواص” خشم عظیم جامعه علیه اسلام و قوانین ارتجاعی اسلامی را به چشم می بینند و فکر می کنند اگر کمی فشارهای فرهنگی کم یا حجاب ها شل تر شوند، می شود امیدی داشت که حکومت چند صباحی از تیررس مستقیم مردم در امان باشد. آرزوی عبثی که خامنه ای خوب میداند عقب نشینی در برابر مردم نه تنها باعث مدارای مردم با حکومت نمی شود که این روند منجر به تسریع سرنگونی می شود.

راههای حفظ نظام چه از سوی باند حاکم و چه از سوی خواص مورد انتقاد خامنه ای در بن بست کامل است. این جامعه فقر زده و اسلامزده، با حکومت اسلامی عمیقا تسویه حساب کرده است. نبرد نهایی بین حکومت و مردم دارد به آخرین مراحل تعیین کننده خود نزدیک می شود. خواص و غیر خواص با هم سرنگون می شوند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *