مضحکه مراسم ۲۲ بهمن: سنگر حجاب دود شد - سیاوش آذری

مضحکه مراسم ۲۲ بهمن: سنگر حجاب دود شد – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۶۵۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

انتشار تصاویر از حضور زنان “بدحجاب” و بی‌حجاب در نمایش حکومتی سالگرد ۲۲ بهمن واکنش‌های مختلفی از جانب مردم و کاربران رسانه‌های اجتماعی و همچنین از جانب رسانه‌های حکومتی را برانگیخته که از چند منظر قابل‌تأمل است.

اولین نکته آشکارتر شدن حضور کم‌رنگ “مردم همیشه در صحنه” (گله‌های اوباش اسلامی) در مراسم ساندیس خوری حکومتی و بی‌رونقی راهپیمایی دولتی بود. رژیم اسلامی با استفاده رسانه‌ای از “حضور” زنان بی‌حجاب در این مراسم که کاملاً تحت‌الشعاع شعاردهی‌های شبانه و طنین فریاد “مرگ بر دیکتاتور” که فضای بسیاری از محلات و شهرها را پرکرده بود قرار داشت قصد “خودجوش” جلوه‌دادن این راهپیمایی فرمایشی را داشت. قرار بود عالم‌وآدم در مقابل فراگیر بودن این مضحکه و نمایش قدرت و پایگاه توده‌ای رژیم مات و مبهوت شوند. رژیم همچنین قصد داشت با چنین اقدامی در شیپور شعبده‌بازی “انتخابات” آتی خود بدمد و بازارگرمی کند. زهی خیال باطل!

حنای رژیم بیش از آن رنگ‌باخته است که بتوان با توسل به چنین ترفندهایی خریداری برایش یافت. نفس دخیل بستن حکومت الله به زنان بی‌حجاب برای پر رونق و “مردمی” جلوه‌دادن این راهپیمایی تأیید رسمی دود شدن و به هوا رفتن “سنگر حجاب” و در هم شکستن دیرک خیمه نظام از سوی سردمداران و سخنگویان ریزودرشت رژیم اسلامی است، تا آنجا که روزنامه “جوان” از ارگان‌های سپاه در مورد این زنان نوشت: “ما این افراد را متدین، انقلابی و در مسیر حق می‌بینیم.”

در مقابل، واکنش مردم به این تصاویر نشانه روحیه بالای مردم در مبارزه علیه حکومت اسلامی و نماد عمق شرافت و انسانیت آنهاست. مردم، فارغ از هویت و جایگاه این اشخاص، نه آنان بلکه رژیم و سیاست‌هایش را مورد تهاجم قرار دادند. مژگان افتخاری، مادر مهسا (ژینا) امینی، با انتشار تصاویر زنان بی‌حجاب در مراسم سالگرد ۲۲ بهمن و تصویری از ژینا نوشت: “دخترم را به دلیل نداشتن حجاب کشتید” و قضاوت در این مورد را به مردم سپرد. کاربر دیگری با اعتراض به سیاست‌های تهدید و فشار علیه زنان بی‌حجاب و مردم از جمله جریمه‌های نقدی و توقیف خودرو نوشت “حق دارم بگویم لعنت به این قوانین پر از تناقض عصر حجری‌تان.”

مردم به حقوق خود، از جمله حق زندگی در جامعه‌ای آزاد، برابر، انسانی و مرفه، واقف‌اند و قضاوت و رأی خود را صادر کرده‌اند: سرنگونی تمامیت جمهوری اسلامی!

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *