برای نجات عباس دریس بپا خیزیم - آذر پویا

برای نجات عباس دریس بپا خیزیم – آذر پویا

مندرج در ژورنال شماره ۶۵۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

گاهی تصاویری بر دل‌وجان آدمی چنان نقش می‌بندند که گریزی از آنها نیست. همه‌جا همراهت هستند، با تو سخن می‌گویند، به دلت چنگ می‌زنند، با نگاهشان شرمنده‌ات می‌کنند و وادارت می‌کنند که کاری بکنی. عکس عباس دریس با سه فرزندش یکی از این تصاویر است. پدری که تنها دارائی‌اش سه فرزند و مادر پیری است که سرپرستی‌شان را عهده‌دار بود. او را در جریان اعتراضات سال ۹۸ در ماهشهر دستگیر و به اعدام محکوم کردند. این حکم با تلاش و اعتراضات وسیع مدافعین انسان و زندگی لغو شد و قاتلان حرفه‌ای جرئت نکردند او را به قتل برسانند. بعد از گذشت حدود دو سال این ناجیان مرگ و نیستی مجدداً نام او را در لیست اعدامی‌ها گذاشته و قصد کشتنش را دارند.

خانواده عباس طی نامه‌ای از تمام مردم شریف و انسان‌های آزادی‌خواه درخواست کمک کرده‌اند. در این نامه آمده است: «ما خانواده دردمند عباس دریس که دو سال است در بدترین شرایط زندگی می‌کنیم و متأسفانه با زندان و پرونده‌سازی مواجه شده و اکنون عباس ما در خطر اعدام‌شدن هست، از هر کس که قلبی در سینه دارد و برای ما و خانواده دردمند ما دل می‌سوزاند خواهش می‌کنیم قبل از اینکه دیر شود هر کاری که می‌توانید بکنید عباس به خانه برگردد. عباس دریس پدر سه فرزند که مادرشان از شنیدن خبر حکم اعدام عباس سکته کرد و درگذشت، اکنون تنها سرپرست این کودکان است و باید هر چه زودتر آزاد شود و نزد فرزندانش بیاید. کمک کنید تا دیر نشده عباس دریس نجات یابد».

جمهوری اسلامی که برای نجات حکومت ننگینش به چوبه‌های دار متوسل شده و روزانه با ارتزاق خون رشیدترین جوانان و زحمت‌کش‌ترین انسان‌ها به زندگی حقیرش ادامه می‌دهد قصد دارد در روزهای آینده تعدادی از زندانیان سیاسی را اعدام کند. نام عباس دریس نیز در این لیست دیده می‌شود. باید با تمام توان و با صف وسیعی از انسان‌های مدافع زندگی، به جنگ جانیان حاکم رفت. نباید بگذاریم فرزندان بیشتری طعم تلخ بی‌پدری را تجربه کنند.

کارزار جهانی نه به اعدام در ایران، طی اطلاعیه‌ای از همگان خواسته است که برای روزهای ۱۷ و ۱۸ فوریه در تمام شهرهای جهان برنامه‌های اعتراضی علیه اعدام این عزیزان سازمان دهند. باید بهر شکل ممکن با این کارزار همراه شد. درخواست خانواده عباس دریس باید جواب شایسته‌ای بگیرد. فرزندان عباس منتظر بازگشت پدرشان هستند.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *