رژیم دروغگو و خشم مادران دادخواه - سیما بهاری

رژیم دروغگو و خشم مادران دادخواه – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“معصومه احمدی، مادر محمد قبادلو، معترضی که ماه گذشته اعدام شد، خبر داد که مأموران حکومتی برگه‌ای را به‌عنوان وصیت‌نامهٔ فرزندش به او تحویل داده‌اند. او تأکید می‌کند که این “نه دستخط محمد است و نه امضای محمدم”. معصومه احمدی می‌گوید دروغ‌ها همچنان ادامه دارد.”

در دنیای این روزها زشتی‌های زیادی وجود دارد. در جنگ غزه دسته‌دسته کودک می‌کشند و می‌گویند داریم با تروریسم می‌جنگیم. جنگ‌افروزان دروغ می‌گویند. در زندان‌های جمهوری اسلامی برای انسان‌های بی‌گناه پاپوش درست می‌کنند و بی‌محاکمه به طناب دار آویزانشان می‌کنند. آنها دروغ می‌گویند. ده‌ها نفر را زیر شکنجه در زندان و حتی بعد از زندان می‌کشند و می‌گویند خودکشی کردند. آنها دروغ می‌گویند. پروندۀ جمهوری اسلامی پر است از دروغ‌های بزرگ. دروغ‌هایی که جان انسان‌های عزیزی را می‌گیرد و روی زخم‌هایشان به قول مادر محمد قبادلو نمک می‌پاشد و خشمشان را زیادتر می‌کند. دنیایی که حکومت اسلامی و امثال آنها ساخته‌اند دنیای زشتی‌ها و شیادی‌ها و دروغ‌ها و خونریزی‌ها است.

انسان‌های شریف و نازنینی دارند می‌جنگند تا دور را از دست اینها در بیاورند و انقلاب زن زندگی آزادی این تلاش را دارد به سرانجام می‌رساند. این تلاش‌ها بسیار زیبا و امیدوارکننده هستند. مادرانی که آمال فرزندان اعدامی خود را به پرچمی در دست و چراغی در دلشان تبدیل کرده‌اند، زنانی که در زندان‌ها با اعتصاب‌غذا و بیانیه و نوشتن نامه، شکنجه و شلاق و مرگ را به سخره گرفته‌اند، و معصومۀ احمدی که هنوز داغش تازه است و می‌گوید “دروغ‌هایشان خشم ما را زیادتر می‌کند”، اینها همه امید هستند و نوری که راه را روشن می‌کند. اینها قهرمانان این نبرد هستند.

جهان علیه اعدام به‌پاخاسته است. صدای این مادران، قامت ما را راست نگه می‌دارد. محمد قبادلو، رامین حسین‌پناهی، مهسا امینی و هزاران قلب مشتاق زندگی را که از ما و خانواده‌هایشان گرفتند، دادخواهی و سرنگونی طلبی را به درخت تناوری تبدیل کرده که ریشه‌هایش دارد زمین حاکمیت نحس جمهوری اسلامی را زیرورو می‌کند و هر زشتی و پلیدی را از بیخ در می‌آورد و پیش می‌رود و برگ‌ها و شاخه‌هایش نوید زندگی شادتر و دنیای بهتری را می‌دهد. این امیدی است که توانمان برای سرنگونی این نکبت اسلامی را چندین برابر می‌کند.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *