فقر کمرشکن، حاصل رژیم فاسد اسلامی - عطیه نیک‌نفس

فقر کمرشکن، حاصل رژیم فاسد اسلامی – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“بر اساس آمارهای بانک جهانی، در سال ۲۰۱۱، حدود ۲۰ درصد از جمعیت ایران زیر خط فقر بودند؛ اما در سال ۲۰۲۱، بیش از ۲۸,۱ درصد جمعیت ایران، زیر خط فقر قرار گرفته‌اند؛ این یعنی با فرض متوسط جمعیت ۸۰ میلیون‌نفری طی دهه اخیر، طی سال‌های ذکر شده، تقریباً ۶ و نیم‌میلیون نفر به افراد زیر خط فقر اضافه شده‌اند. جمعیت میلیونرهای ایرانی (بر اساس دلار) ۲۴۶ هزار نفر است و ایران ۴ برابر ترکیه و ۳ برابر مصر میلیونر دارد.”

یکی از معضلاتی که به یمن وجود رژیم اسلامی هر روزه شاهد افزایش رشد آن در ایران هستیم، فقر است. فقری که این سال‌ها فشاری بس کمرشکن بر مردم وارد کرده است.

تأثیر مستقیم فقر بر معیشت مردم کاملاً واضح است، افزایش تصاعدی قیمت مسکن، خوراک و پوشاک که از نیازهای اولیه انسانی است. اما فقر موجب بروز بحران‌های دیگر نیز می‌شود. از جمله: افزایش کودکان کار، بروز بیشتر جرم و جنایت به دلیل دزدی، محرومیت از تحصیل و افت سطح دانش در میان مردم، ازهم‌پاشیدن خانواده‌ها به دلیل ناتوانی در تأمین مخارج زندگی، افزایش زباله‌گردی، تن‌فروشی زنان سرپرست خانواده و درکل پایین آمدن شدید کیفیت انسانی زندگی مردم.

اینها در حالی است که حساب‌های بانکی آخوندها و سران رژیم اسلامی هر روز بیشتر می‌شود. بچه‌هایشان در کاخ‌هایی غیرقابل‌تصور در ایران و دیگر کشورها زندگی می‌کنند و ارقام اختلاس‌ها دقیقاً توسط مزدوران همین رژیم، قابل شمردن نیست.

جمهوری اسلامی یک نظام سرمایه‌داری گندیده و دزدسالار است که با جنایت‌ها و فسادش هر روز زندگی مردم را در بحرانی عمیق‌تر فرومی‌برد و اما این‌چنین تیشه بر تنه و ریشه خود می‌زند. فساد اقتصادی در این رژیم و نداشتن افق اقتصادی گرانی، تورم و فقری نابودکننده را بر مردم تحمیل کرده است. فقر و بی حقوقی در کنار دیگر مصائب حاصل از موجودیت رژیم نحس اسلامی دلیلی کافی برای جزم عزم مردم در راه هر چه بیشتر متشکل کارکردن در جهت سرنگونی این حکومت فاسد است.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *