سیل در سیستان و بلوچستان؛ به داد مردم برسیم - کیوان جاوید

سیل در سیستان و بلوچستان؛ به داد مردم برسیم – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سیل در سیستان و بلوچستان؛ “۱۶ شهرستان و ۱۹۴۷ روستا” از چهار روز پیش درگیر سیل هستند. در حال حاضر ۱۶ شهرستان و هزار ۹۴۷ روستا در این استان از چهار روز پیش درگیر سیل و آب‌گرفتگی هستند.

سیل ویرانگر جمهوری اسلامی همراه با سیل طبیعت به جان مردم فقرزده و از همه چیز ساقط شده افتاده است. عکس‌های کودکانی که در آب خوابیده‌اند قلب هر انسان شریفی را می‌فشارد. آخر این چه بلایی است که بر سر این مردم آمده است و فریادرس این دردمندان؛ این کودکان غرق در فلاکت و سیه‌روزی کیست؟

حکومتی‌های دزد دارند در شکم‌سیری و خوشی و بهره‌مندی از امکانات رفاهی و اجتماعی که “خدا” به آنها ارزانی داشته است در کهکشان‌ها سیاحت می‌کنند. آنها شکرگزار حکومت الله هستند و بی‌وقفه زحمت می‌کشند تا جاهای خالی مانده از حساب‌های بانکی خود را پُرتر کنند.

در این میان نظری به عکس‌هایی از سیل سیستان و بلوچستان بیندازیم تا ببینم مردم اسیر چه شرایط شومی هستند. مردم غذا و آب آشامیدنی و سرپناه ندارند؛ در میانه آب و باتلاق گل‌ولای شبِ سرد، سر بر زمین می‌گذارند، به این امید تا شاید فریاد رسی به دادشان برسد. جرم این مردم زاده شدن در مناطق شدیداً محروم و فقرزده است. جرم بزرگ‌ترشان حاکمیت یک‌مشت فاسد و کلاش اسلامی است. با این وضعیت آیا امیدی هست که کسی به فریاد این دردمندان برسد؟ باید باشد. راهی جز تلاش برای مقابله با این مصیبت نیست.

مردم ایران در همه شهرها صدای اعتراضشان را بلند کنند. شهرها و روستاها و میادین و خیابان‌ها را به محل اعتراض به این وضعیت تبدیل کنیم و رژیم آدمکش اسلامی را مجبور کنیم که به درد این مردم برسد. این سیل‌زدگان باید فوراً به مناطق امن منتقل شوند و در خانه‌های استاندارد با امکانات رفاهی مکفی اسکان داده شوند. تنها با صرف یکی از آن میلیاردها دلار اختلاس شده توسط سران و باج خوران حکومت اسلامی می‌شود همه این سیل‌زدگان را از این وضعیت فلاکت‌بار نجات داد.

رژیم مسئول حل این بحران انسانی است. اما هم‌زمان ما مردم از همه شهرهای ایران آستین بالا بزنیم و امکانات لازم را تا حد ممکن در اختیار این سیل‌زدگان دردمند قرار بدهیم. مردم سیستان و بلوچستان چشم به امداد ما دوخته‌اند. تنهایشان نگذاریم.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *