بی‌رحمی طبیعت یا جنایات حکومت؟ - سیما بهاری

بی‌رحمی طبیعت یا جنایات حکومت؟ – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا بر اعلام رسانه‌های ایران: “بامداد پنجشنبه ۱۰ اسفندماه جسد زنی کارتن‌خواب در محدودۀ کلانتری آیت‌الله سعیدی تهران کشف شد. این زن ۳۰ سال داشته و گفته می‌شود به دلیل سرمای شدید جان خود را ازدست‌داده است.”

در دهم اسفندماه، یعنی همان ایامی که جمهوری اسلامی مشغول تبلیغات انتخاباتی خود بود، همان زمانی که کرورکرور پول خرج می‌کردند تا دزدان دیگری مشروعیت حضور در مجلس را از طرف دولت دزدتر از مجلسیان بیابند، در گوشه‌ای از یک خیابان زنی مظلومانه یخ می‌زند. انسانی که از ترس نیروهای حکومتی خیابان را به “گرم‌خانه‌ها” ترجیح داده. انسانی که مردن از سرما برایش قابل‌تحمل‌تر از تحقیر لحظه به لحظۀ مأموران حکومت است. احتمالاً مرگ این زن مشتی از نمونۀ خروار است.

این گوشه‌ای از یک رمان قرن نوزده نیست. این گوشه‌ای از یک فیلم غم‌انگیز نیست. این سرنوشت انسان‌های زیادی تحت حاکمیت یک حکومت فاسد، ضد بشر، و قلدر است. حکومتی که مردن انسان‌ها در آن عادی‌ترین پدیده است. حکومت جمهوری اسلامی که ۴۵ سال جز فقر و نداری و سفره‌های خالی و رؤیاهای سوخته چیزی برایمان نداشته است.

انقلاب زن زندگی آزادی آمده است که به این محرومیت‌ها و به این رنج‌ها پایان دهد. از شروع انقلاب، رفع تبعیض و احترام به برابری و حرمت زندگی زبانزد اکثریت مردم است. اینها سخنان و خواست‌هایی است که روی میز تک‌تک افراد باشرافت جامعه است. در اعتراضات سخن از به‌پاخاستن برای رفع تبعیض است. از معیشت و منزلتی که حق همۀ ماست و سلب شده. از اینکه برای به کرسی نشاندن خواست‌هایمان، ایستاده‌ایم تا پایان. اینها را بارهاوبارها شنیده‌ایم و داریم برایشان می‌جنگیم. تا آخر راه دست‌هایمان درهم‌تنیده شده و یکدیگر را رها نخواهیم کرد.

انقلاب زن زندگی آزادی آن‌قدر زیبا و انسانی پیش می‌رود که گاهی از آرزوها و رؤیاهایمان هم زیباتر است. واقعی و شدنی در مقابلمان گام برمی‌دارد. با همین انقلاب جمهوری نکبت اسلامی را به زیر می‌کشیم. چرا که نمی‌خواهیم هیچ انسانی از سرما و گرما و گرسنگی بمیرد. در دنیای بعد از جمهوری اسلامی نه‌تنها همۀ انسان‌ها که تمامی موجودات، خانه‌های امن و گرم، و آغوش‌های مهربان و عاشق خواهند داشت که پذیرایشان خواهد بود.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *