۸ مارس، ۱۸ اسفند، روز جهانی زن: بی‌حجابی عمومی! زنده‌باد زن زندگی آزادی! زنده‌باد انقلاب زنانه! - حزب کمونیست کارگری ایران

۸ مارس، ۱۸ اسفند، روز جهانی زن: بی‌حجابی عمومی! زنده‌باد زن زندگی آزادی! زنده‌باد انقلاب زنانه! – حزب کمونیست کارگری ایران

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز جهانی زن، هشتم مارس ۲۰۲۴ برابر با هیجدهم اسفند ۱۴۰۲، در ایران، خاستگاه اولین “انقلاب زنانه تاریخ بشر”، روز تعرض و تداوم این انقلاب است. روز اعتراض به کل موجودیت منحوس حکومت ضد زن اسلامی و به‌ویژه روز بی‌حجابی صددرصدی در سراسر ایران است. روزی است که زنان و همه آحاد جامعه فریاد بزنند “زنده‌باد انقلاب زنانه” و به جمهوری اسلامی اعلام کنند که شیشه عمر شما اکنون در دستان ماست و با بی‌حجابی عمومی در تهران و اصفهان و شیراز و سنندج و تبریز و زاهدان و همه شهرها آن را بر کف خیابان می‌کوبیم.

در شهریور ۱۴۰۱ به دنبال قتل ژینا/ مهسا امینی توسط جمهوری اسلامی، فریاد “ژن، ژیان، ئازادی” از سقز زبانه کشید و بلافاصله سراسر ایران را درنوردید و جهان را به حمایت و احترامی شورانگیز واداشت. چه روزی مناسب‌تر از ۸ مارس برای بی‌حجابی سراسری و همگانی؟! چه روزی مناسب‌تر از ۸ مارس برای به خیابان آمدن با فریاد رسای “زن زندگی آزادی” بر سر حکومت سرتاپا مردسالار، زن‌ستیز، ارتجاعی و ضدبشری اسلامی؟! چه روزی مناسب‌تر از ۸ مارس برای گرامیداشت ارزش‌های عمیق و انسانی و جهان‌شمول انقلاب زن زندگی آزادی؟! چه روزی بهتر از ۸ مارس برای پایین کشیدن همه دیوارهای آپارتاید جنسیتی و به زیرسؤال‌بردن همه قوانین ضدبشری و ضد زن اسلامی؟! چه روزی بهتر از ۸ مارس برای فریادزدن نام مهساها و نیکاها و آرمیتاها و دیگر قهرمانان انقلاب زن زندگی آزادی؟!

هشت مارس، روز جهانی زن، در طول تاریخ پر افتخار خود همواره با انقلابات و تحولات اجتماعی بزرگ بشری آمیخته و عجین بوده است. بگذار هشت مارس ۱۴۰۲ در ایران برگ دیگری بر این تاریخ بیفزاید. بگذار هشت مارس ۱۴۰۲ با بی‌حجابی عمومی و وسیع در سراسر ایران به همه جهان نشان دهد که انقلاب زنانه، انقلاب زن زندگی آزادی در ایران پرخروش و توانا در کار نقب‌زدن در دل جامعه ایران و زیرورو کردن بساط جنایت‌کارانه و زن‌ستیزانه‌ای است که حکومت آیت‌الله‌های میلیاردر سرمایه‌داری زمانه ما به بشریت تحمیل کرده است. پیروزی انقلاب زنانه در ایران نه فقط پایانی بر جمهوری اسلامی و شروعی بر پایان اسلام سیاسی کثیف، این منبع عظیم تحمیل جنایت‌کارانه‌ترین شرایط بر بخش وسیعی از زنان جهان خواهد بود، بلکه جنبش رهایی زن و رهایی بشر در جهان را گامی بزرگ به‌پیش خواهد راند!

حزب کمونیست کارگری دست همه فعالان رهایی زن در سراسر جهان و به‌ویژه همه کوشندگان جنبش آزادی زن در ایران را به گرمی می‌فشارد و تمام تلاش و توان خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر ۸ مارس ۲۰۲۴، ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ به کار خواهد بست.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *