رأی ندادن خاتمی و سنگ قبر اصلاحات - کیوان جاوید

رأی ندادن خاتمی و سنگ قبر اصلاحات – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

پنج‌روز پس از برگزاری مضحکه انتخاباتی که در نوع خود یک تودهنی دیگرِ مردم به حکومت بود، محمد خاتمی تأیید کرد که “آگاهانه و صادقانه” در انتخابات شرکت نکرده است. او در توضیح این اقدام می‌گوید: “این بار تصمیم گرفتم که اگر نمی‌توانم کاری برای مردم بکنم همراه و هم‌نوا با خیل ناراضیانی باشم که در عمق وجودشان بر این باورند که اگر راه نجاتی باشد راه اصلاح امور است.”

آشی که رژیم برای خودش پخت آن‌چنان آشغال از آب درآمد که حتی آخوندی چون خاتمی هم که همه عمرش را در لجنزار این حکومت چریده است نمی‌تواند آن را قورت بدهد. جواب مردم به این سیرک حکومتی آن‌چنان محکم و پُر طنین بود که آخوند سالوسی چون خاتمی هم نتوانست عبا بر سر بکشد و رأی به حفظ نظامش بدهد.

این تلاش خاتمی تشنج پیش از مرگ حکومت است. می‌گوید می‌خواهد همراه و هم‌نوا با خیل ناراضیان باشم که راه نجات را اصلاح امور می‌دانند. حماقت و ابله بودن سیاسی وصف حال خاتمی نمی‌تواند باشد که فکر می‌کند می‌تواند اصلاحات را از گور بیرون بکشد و از آن پرچمی بسازد تا جمهوری اسلامی از سرنگونی نجات پیدا کند. طنین “اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا” باعث دو عکس‌العمل متفاوت در حکومت اسلامی شده است. خامنه‌ای و یارانش به این نتیجه رسیده‌اند تنها سرکوب و زندان جوابگو است و به همین منظور روزبه‌روز بر دامنه جنایات حکومت افزوده می‌شود، تا جایی که کودکان ۸ – ۹ساله هم برای حفظ نظام به دست این جلادان به قتل می‌رسند. راه‌حل امتحان پس داده و شکست‌خورده بعدی همین پروژه کذایی خاتمی است که می‌خواهد اجزای تجزیه شده جنازه جمهوری اسلامی را به هم جوش بزند و حکومت اسلامی جدیدی به خورد مردم بدهد.

داستان هر چه باشد رأی ندادن امثال خاتمی و همه آن اصلاح‌طلبان شریک جرم خامنه‌ای یک فایده دارد. جمهوری اسلامی مشروعیت سیاسی خودش را نه فقط در میان همه مردم ایران که در درون بخش وسیعی از تبهکاران حکومتی نیز ازدست‌داده است. کسی که به حکومت اسلامی رأی بدهد بی‌شک به آشکارترین وجه ممکن دشمنی خودش را درملأعام علیه مردم به نمایش می‌گذارد و خاتمی جرئت نکرد رأی بدهد. انقلاب در برابر ارتجاع سینه سپر کرده است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *