درختکاری به یاد کیان پیرفلک و حمایت از توماج - منظر دریاکناری

درختکاری به یاد کیان پیرفلک و حمایت از توماج – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

پانزده اسفند در تقویم ایران روز درخت‌کاری نام‌گذاری شده است. میثم پیرفلک، پدر کیان پیرفلک، سه‌شنبه ۱۵ اسفند، با بازنشر ویدئویی از درخت‌کاری این کودک ۹ساله که در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ توسط حکومت اسلامی به قتل رسید، این روز را گرامی داشت.

کاشت گسترده نهال در حمایت از توماج صالحی توسط مردم مبارز و آزادی‌خواه که خواستار آزادی این صدای رسای اعتراض جامعه به ظلم و نابرابری و اختلاس و غارت و دزدی و صدای رسای انقلاب زن زندگی آزادی هستند، از دیگر جلوه‌های به‌یادماندنی در روز درختکاری بود.

کیان عزیزمان را همیشه به یاد خواهیم داشت. کودک ۹ساله ای که قتلش به دست جانیان اسلامی آتش خشم عمومی را دامن زد. خانواده کیان دیگر فقط متعلق به پیرفلک‌ها نیست، ما هم خانواده و یار و غمخوار مادر و پدری خواهیم بود که هزاران آرزوی شیرین برای فرزند دلبندشان داشتند که در کمال تأسف همه آن آرزوهای شیرین به دست حکومت خون‌ریز اسلامی بر بادرفت.

ما به هر مناسبت انسانی و از جمله با درختکاری به یاد کیان عزیزمان خواهیم بود. این نیز یک تفاوت دیگر بین ما مردم و حکومت اسلامی است. حکومتی که طبیعت را به نابودی می‌کشاند و مردمی که از درختکاری و حفظ طبیعت نیز سلاحی می‌سازند علیه رژیم اسلامی.

در کنار بزرگداشت یاد عزیز کیان، در این نبرد مدنیت و انسانیت علیه نظام ضد تمدن و ضد بشریت یک نماد دیگر انقلاب نیز به‌خوبی گرامی داشته شد. توماج در روز درختکاری آن سرو بلندقامتی شد که ریشه در اعماق زندگی و خوشبختی دارد. جوانی که با سروده‌هایش درخت سبز زندگی را در برابر عجوزه مرگ پاس می‌دارد. زنده‌باد زندگی. زنده‌باد انقلاب انسانی برای جامعه‌ای انسانی.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *