از ماهور احمدی تا بی‌نهایت بی‌حجابی - منظر دریاکناری

از ماهور احمدی تا بی‌نهایت بی‌حجابی – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ماهور، دختر احمدرضا احمدی، شاعر مشهور، از دادگاهی شدن پس از حضور بی‌حجاب در خاک‌سپاری پدرش که تیر ماه امسال در سن ۸۳ درگذشته است خبر داد. ماهور احمدی در این مراسم، بی‌حجاب زیر تابوت پدرش را گرفته بود. تصاویر حضور او بدون حجاب اجباری زیر تابوت پدرش و سخنرانی در مراسم، به شکل گسترده در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت. “تشویق به فساد” و حضور بدون حجاب در “معابر و اماکن عمومی” دو اتهام دیگر ماهور احمدی است.

شاعر و ادیب و نویسنده، یا دکتر و مهندس باشی، فرقی نمی‌کند. معلم و دانش‌آموز و دانشجو یا کارگر ساده و ماهر باشی باز هم فرقی نمی‌کند. زن و مرد و جوان و پیر باشی باز هم تغییری در اوضاع به وجود نمی‌آورد. انسانیت در ایران با حکومت اسلامی سرِ ستیز دارد؛ چون حکومت اسلامی ضد انسان است. ضد خوشی و ضد آزادی و برابری است. حکومت اسلامی ضد هویت انسانی است.

انسان در نگاه بیمارگونه سازندگان این حکومت محکوم به زجرکشیدن هست انسان و انسانیت برای برپاکنندگان و پاسداران حکومت اسلامی بی‌معنی است، زیرا با انسانیت می‌شود جلوی ارتجاع مذهبی ایستاد و مانع تباهی انسان‌ها شد. این که دختر شاعر مشهوری باشی یا اینکه دختر آبی که برای رسیدن به استادیوم ورزشی و دیدان مسابقه فوتبال جانش گرفته می‌شود فرقی نمی‌کند. اینکه مهسا باشی یا نیکای ۱۶ساله و صدها جوان دیگر که در رؤیای به‌دست‌آوردن آزادی از جانشان گذشته‌اند نیز فرقی برای حکومت نمی‌کند.

این ماشین کشتار و تولید فقر و فلاکت و تباهی و گسترش انواع بیماری‌های روحی و روانی نمی‌تواند جامعه را خوش و شاد و در حال شکوفایی ببیند و دوام بیاورد. اتهام ماهور احمدی و میلیون‌ها نفر دیگر به‌خاطر زیر پا له کردن قوانین ضدانسانی اسلامی فقط یک پیام به همه ما دارد. ما مردم یک هدف داریم و با هم برای برقراری هدف بزرگمان در یک صف واحد می‌جنگیم. حکومت اسلامی در برابر ما تنها و منزوی و درهم‌شکسته است این ماشین جنایت پوسیده روزبه‌روز کارایی‌اش را بیشتر از دست می‌دهد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *