زنان و برابری حقوقی در ۳۰۰ سال آینده؟!- امیر توکلی

زنان و برابری حقوقی در ۳۰۰ سال آینده؟!- امیر توکلی

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دبیرکل سازمان ملل، آنتونیو گوترش در روز جهانی زن گفت: رسیدن به برابری حقوقی برای زنان ممکن است قرن‌ها طول بکشد. او گفت که با سرعت کنونی تغییر، برابری حقوقی برای زنان ممکن است ۳۰۰ سال طول بکشد. او از افغانستان مثال آورد که نمونه عقب‌گرد در حقوق زنان است.

خجالت‌آور است برای دبیرکل سازمان مللی که حقوق می‌گیرد تا آگاهانه و عامدانه وضعیت غیرانسانی و وحشتناک امروز زنان را توجیه کند و حل آنرا به‌وقت گل نی بسپارد. او از وضعیت نابسامان زنان در افغانستان می‌گوید؛ اما از اینکه چرا و چطور شد که افغانستان به چنین روز سیاهی افتاد، سخنی نمی‌گوید. او به نقش دولت‌های ارتجاعی و جنایت‌کاری که طالبان را ساختند و به جان مردم انداختند، اشاره‌ای نمی‌کند. دولت‌ها نقش اساسی در وضعیت غیرانسانی زنان دارند از جمله کشورهای اسلام زده که در رأس شان جمهوری اسلامی است. شما بیش از چهل سال است که با آنها مماشات می‌کنید و اخیراً هم‌ جنایت‌کاران حاکم بر ایران را به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر انتخاب کرده‌اید.

واقعاً شرم‌آور است. شما خود یکی از مسببین ادامه این وضعیت غیرانسانی هستید و حق دارید که بگویید تا این سیستم برقرار است از برابری حقوق زن هم خبری نیست. اما دنیا به این سیاهی که شما ترسیم می‌کنید، نیست. این اوضاع را زنان جسور و همه مردم ایران تغییر خواهند داد. اولین انقلاب زنانهِ دنیا در ایران جریان دارد و می‌رود تا برخلاف نظر شما نه در ۳۰۰ سال آینده بلکه در اولین فرصت و کوتاه‌ترین زمان ممکن جمهوری اسلامی را سرنگون کنند تا آزادی و برابری زن و مرد به قانون جامعه بدل شود. دور نیست زمانی که خود شما در مقابل پیروزی انقلاب زن، زندگی، آزادی در ایران سر خم کنید.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *