انقلاب مهسا و تحریم مدیر متروی تهران توسط کانادا - عطیه نیک‌نفس

انقلاب مهسا و تحریم مدیر متروی تهران توسط کانادا – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“دولت کانادا روز جمعه هشتم مارس، هم‌زمان با روز جهانی زن، از تحریم مسعود درستی، مدیرعامل متروی تهران، و زهره الهیان، نماینده مجلس شورای اسلامی، به دلیل مشارکت در سرکوب شهروندان ایرانی به‌ویژه زنان و دختران خبر داد. طبق بیانیه وزارت امور خارجه کانادا، تحریم‌های روز جمعه “در پاسخ به نقض مداوم شدید و نظام‌مند حقوق بشر به‌ویژه زنان و دختران، و اقدامات مستمر رژیم ایران برای بی‌ثبات کردن صلح و امنیت منطقه” وضع شده‌اند.”

رژیم جمهوری اسلامی با دردست‌داشتن تمامی امکانات، اعم از سپاه، ارتش، منابع مالی، صداوسیما، آموزش‌وپرورش و البته حمایت دول دیگر چه در منطقه خاورمیانه و چه در دیگر نقاط دنیا، ۴۵ سال تلاش کرد با توحش کامل، جنایت‌های به‌شدت غیرانسانی، سیاه‌نمایی مبارزات مردم و مظلوم‌نمایی در مقابل چشم دنیا، به حکومت ننگ و فسادش ادامه دهد.

اما در تمام طول عمر کثیف این اوباش اسلامی زنان مبارز و برابری‌طلب هرگز قوانین زن‌ستیزانه اسلام را با وجود شدیدترین شکنجه، احکام زندان و اعدام‌ها نپذیرفتند و مطالباتشان را در انقلاب “زن، زندگی، آزادی” به خیابان آوردند و انقلابی پرقدرت، زنانه و مدرن را رقم زدند. انقلابی که توانست صدایش را به دورترین نقاط دنیا از ایران اسلام زده برساند. انقلابی که با اکتهای ضد مذهب شناخته شد. انقلابی که حجاب، این ابزار سرکوب رژیم، را در زباله‌دان تاریخ انداخت.

و البته انقلابی که توانسته دولت‌هایی همچون دولت کانادا را که سال‌ها به اسم نسبیت فرهنگی، چشم بر جنایات رژیم اسلامی در مورد زنان بست و با اسلام‌پناهی دست گرم حمایتش در کمر رژیم اسلامی بود، وادار کند که در روز زن، هشت مارس، چنین بیانیه صادر و دو مزدور جمهوری اسلامی را به نقض حقوق بشر محکوم و تحریم کند.

زنده‌باد انقلاب پیشرو مهسا، انقلابی که باهدف پایین کشیدن مذهب در قدرت و نابودی رژیم آپارتاید جنسی همچنان نیرومندانه روبه پیش است.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *