سلبریتی‌ها و همراهی با مردم معترض - سیما بهاری

سلبریتی‌ها و همراهی با مردم معترض – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در اسنادی که از سوی گروه هکری “عدالت علی” منتشر شده، نهادهای اطلاعاتی، تأکید کرده‌اند که “تعدادی از چهره‌های خاص ورزشی، هنری و سینمایی” درباره اعتراضات سراسری موضع‌گیری و از آن “حمایت کرده‌اند که “باعث ایجاد تحرک بیشتر در معترضان” شده و “به‌جای کاهش التهابات در جامعه، اقدام به ایجاد التهاب” می‌کند.

این اسناد و تأکیدات نهادهای اطلاعاتی ثابت می‌کند “چهره‌های خاص” نمی‌توانند و نباید تماشاچی اتفاقات سیاسی در ایران باشند. مکرراً ثابت شده است که درد جامعه مربوط به همه مردم است و نمی‌شود نشست و تماشاچی وقایع بود و فوتبال و فیلم بازی کرد و شعر گفت و گاهی که فرصت دست بدهد از پنجره بسته نگاهی به بیرون انداخت و سری تکان داد و گفت: “من سیاسی نیستم” و به فکر جیب و موقعیت حرفه‌ای و شغلی خود بود. جامعه این بی‌تفاوتی و بی‌عاری اجتماعی را نمی‌پذیرد و این برخورد را طرف‌داری از حکومت بشمار می‌آورد.

یادمان هست که کدام “هنرمند” و هنرپیشه و چهره‌های ورزشی و چه تعداد از فوتبالیست‌های تیم ملی در برابر سرکوبگران جمهوری اسلامی کرنش کردند و دست‌به‌سینه ایستادند. رژیم با به صف کردن این اشخاص هدفی جز “کاهش التهابات در جامعه” نداشت. همراهی آن تعداد از هنرمندان که در کنار مردم ایستادند اولاً باعث خوشحالی مردم شد و بر یک واقعیت بزرگ‌تری نیز تأکید گذاشت که حتی در این بخش از جامعه که عموماً در برخورد صریح محتاط و دست‌به‌عصا بودند، در انقلاب زن زندگی آزادی که حتی زبانزد بخش وسیعی از مردم جهان شده است، علیه رژیم و در کنار مردم انقلابی قرار گرفته‌اند و در “ایجاد التهاب” اجتماعی شریک شدند.

سلبریتی‌ها، از هر طیفی، مثل نان شب نیازمند جلب‌توجه مردم‌اند. بدون حمایت توده‌ای چرخ زندگی آنها لنگ می‌زند. هنر و ورزش و فرهنگ و همه آنچه که بشر برای ادامه زندگی بهتر به آن نیاز دارد توسط حکومت اسلامی به گروگان گرفته شده است تا جامعه را کنترل کند. سلبریتی‌ها در همراهی با مبارزات مردم به کسی لطف نمی‌کنند؛ بلکه با همراهی  با یک جامعه به‌پاخاسته راه نجاتی برای خود نیز می‌جویند.

ترس حکومت از این قشر از جامعه نیز قابل‌درک است، در این باد باید بیشتر دمید. در برابر حکومت ضد زندگی باید همه با هم یک تن واحد باشیم تا جمهوری اسلامی را به کمک هم سرنگون کنیم. در این نبرد جایی برای سربه‌زیر انداختن و پنهان‌شدن نیست.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *