برای شادی همگانی بدون حکومت اسلامی- یاشار سهندی

برای شادی همگانی بدون حکومت اسلامی- یاشار سهندی

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“اورژانس تهران خبر داده که انفجار نارنجک دستی باقی‌مانده از چهارشنبه‌ سوری باعث قطع سه انگشت دست راست یک پاکبان شد. پاکبان ۲۸ ساله مشغول جارو زدن و نظافت کوچه بوده که نارنجک موجود در یک کیسه زباله در دستانش منفجر شده است.”

چهارشنبه سوری به این دلیل ساده که همگان میتوانند در شامگاه یک روز خاص در سال شاد باشند و پایان زمستان و آمدن بهار را جشن بگیرند، سنتی است که می توانست رسما یک جشن همگانی باشد.

این جشن اما در جمهوری اسلامی به یک امر سیاسی تبدیل شده است. تنها به این دلیل که حکومت نکبت اسلامی از شاد بودن مردم هراسان و به سرکوب آن مشغول است. شیوع وسیع استفاده از  نارنجک دستی در این جشن نتیجه سرکوب ۴۵ ساله این حکومت است. مردم در این مدت به معنای حقیقی کلمه با چنگ و دندان برای داشتن ساعاتی خوش با این حکومت جنگیده اند و بطور واقعی توانسته اند جشن چهارشنبه سوری را بر حکومت اسلامی تحمیل کنند.

سالهای طولانی عرضه و فروش مواد محترقه و آتش بازی بی خطر ممنوع بوده و اکنون هم که در سطح وسیعی در دسترس است غیر قانونی محسوب میشود. در چند سال گذشته هر سال گرانتر از سال پیش عرضه میشود که تنها برای خرید چند قلم آن در سال جاری بیش از یک میلیون هزینه روی دست مردم گذاشت. نارنجک دستی که ساخت آن ساده است، بسیار ارزانتر تمام میشود و در سطح وسیعی در دسترس است و هر ساله متاسفانه استفاده از آن در این شب، کشته و مجروحین زیادی بر جای میگذارد.

قطع انگشت دست کارگر شهرداری بر اثر انفجار نارنجک دستی جرمی است که باید به پای حکومت اسلامی نوشته شود که دشمنی ذاتی اش با جشن و شادی همگانی، بخصوص وقتی که حضور زنان هم مطرح باشد سبب بروز حوادث فاجعه بارمیگردد.

برای داشتن یک شادی همگانی، برای جلوگیری از فجایعی این چنین بخاطر سرکوب حکومت اسلامی، برای اینکه زن و مرد، پیر و جوان بدون هیچ محدودیتی بتوانند شاد باشند و برقصند و برقصانند و فریاد شادی شان هر کوی و برزنی را پُر کنند، در قدم اول باید حکومت اسلامی را سرنگون کرد. چهارشنبه سوریها فرصتی بوده برای تمرین این شادی بی نظیر در فردای سقوط زمستان ماتم زده اسلامی و آمدن بهار آزادی.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *