آتش‌سوزی کارگاه اتمی شادآباد - سینا پدرام

آتش‌سوزی کارگاه اتمی شادآباد – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

طبق سندهایی که توسط گروه هکری عدالت علی افشا شده است “اوایل مرداد سال ۹۹ سوله‌ای متعلق به سازمان انرژی اتمی به‌صورت عامدانه آتش زده شده است.”

اهمیت این کارگاه برای رژیم اسلامی چندان بالا بوده است که بنا به اطلاعات هک شده، شخص خامنه‌ای در این مورد ورود کرده و عکس‌العمل نشان داده است. باتوجه‌به این اطلاعات کسانی که عامل این “خرابکاری” بوده‌اند از فعالیت‌های این کارگاه آگاه نبوده‌اند و توسط فردی به نام “رجب” که گفته می‌شود از اهالی جمهوری آذربایجان و احتمالاً جاسوس موساد بوده برای انجام این کار استخدام و به کار گرفته شده‌اند. شایان توجه است که علی‌رغم تمامی تدابیر امنیتی، سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای به‌اصطلاح “معاند”، بی‌هیچ دردسری به این محل حساس و نوع فعالیت‌های آن پی برده و با عملیاتی بسیار کم‌خرج به هدف خود یعنی تخریب تجهیزات دست پیدا کرده‌اند.

این خبر بار دیگر آسیب‌پذیری دستگاه‌های امنیتی و ضعف رژیم اسلامی در تأمین “امنیت” کافی برای حساس‌ترین پروژه‌هایش را نشان می‌دهد. سؤال این جاست که چرا رژیم دیکتاتوری که ادعای قدر قدرتی بر شهروندان خود را دارد و از کشتارشان ابایی ندارد، این‌چنین در حفظ حتی امنیتی‌ترین نقاط خودش عاجز است؟

عدم وجود شفافیت در عرصه‌های سیاسی و اجرایی، وجود دیپلماسی سرّی و مخفی، عدم جوابگویی و مسئولیت‌پذیری ارگان‌ها و افراد حکومتی در قبال نیازها و مسائل مردم، و بالاخره رابطه خصمانه مردم با حاکمیت و فقدان کوچک‌ترین پایه اجتماعی، دلیل واقعی استیصال رژیم اسلامی در تأمین حتی “امنیت” حساس‌ترین پروژه‌های خود حاکمیت است. بعلاوه فساد مالی چنان بلایی به جان رژیم شده است که هیچ جناح و دسته و گروه رقیبی در داخل حکومت خود را از صدمات احتمالی آن نمی‌تواند مصون بداند.

میلیاردها دلار صرف به‌وجودآوردن و تأمین نیروهای سرکوبگر، صرف تأمین سازمان‌های به‌اصطلاح “امنیت کشور” علیه مردم و به‌دست‌آوردن “سلاح اتمی و هسته‌ای” و غیره شده است. ثروتی بربادرفته که با آن می‌شد و هنوز می‌توان بالاترین استانداردهای رفاهی جهان را برای مردم تأمین کرد. شرط اول تحقق چنین شرایطی از میان برداشتن مانع اصلی یعنی رژیم اسلامی است.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *