جنایت علیه کودک‌کولبران - محسن ابراهیمی

جنایت علیه کودک‌کولبران – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اخبار رسانه‌ها حاکی از این است که فقط در روز یکشنبه همین هفته، سه کولبر در مرزهای دو استان کردستان و کرمانشاه با کشور عراق در اثر برف و سرما در معابر سخت و کوهستانی جان باختند و سه کولبر دیگر زخمی شدند. یکی از قربانیان، نوجوانی ۱۵ساله است که در مرز “میشاو” شهرستان سقز بر اثر سرمازدگی جان خود را از دست داد. اخبار هه‌نگاو حاکی از این است که در فاصله یک‌ماهه دهم بهمن تا دهم اسفند، دست‌کم ۶۷ کولبر در مرزهای غربی ایران کشته یا زخمی شده‌اند. به گزارش کولبرنیوز فقط در فاصله ۱۱ تا ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ یعنی ۱۳ روز دست‌کم ۴۸ کولبر در مرزهای میان کردستان ایران و عراق در اثر تیراندازی مستقیم، ضرب و شتم، سقوط از ارتفاع، حادثه رانندگی ناشی از تعقیب و گریز و انفجار مین کشته یا زخمی شدند. بر اساس همین خبر کولبر نیوز، در سال گذشته میلادی، در مجموع ۲۹۹ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، و کرمانشاه بر اثر عواملی همچون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی، ریزش بهمن، سرمازدگی، رفتن روی مین، و پرت‌شدن از ارتفاعات کشته و یا زخمی شدند

وقتی در آذرماه ۹۸ درست یک ماه بعد از آبان خونین، مردم کردستان پیکرهای یخ‌زده دو برادر کولبر به نام‌های آزاد خسروی ۱۹ساله و فرهاد خسروی ۱۴ساله را از میان برف و کولاک بیرون کشیدند، پدر این عزیزان جان‌باخته فریاد زد: “بی‌پولی این بلا را سرِ ما آورد. پسرانم را از دست دادم. فقر و بیکاری ما بختمان را سیاه کرد”.

حتماً فقر و بیکاری نسلی از انسان‌ها را مجبور کرده است در گرما و سرما و طوفان و کولاک جانشان را کف دستشان بگذارند تا زنده بمانند. اما این فقر و بیکاری محصول مستقیم نظام اسلامی، نظام اقلیت میلیاردر حاکم است. جان‌باختگان کولبر متعلق به زحمت‌کش‌ترین و شریف‌ترین انسان‌های این جامعه هستند که جرمشان فقط یک چیز است: آنها در کشوری دنبال لقمه نانی برای سفره‌شان هستند که در آن زمین‌خواری مثل کاظم صدیقی امام‌جمعه تهران، لمپن‌های عمامه داری مثل علم‌الهدی، قاتلی مثل ابراهیم رئیسی، قاضی‌القضات خونریزی مثل محسنی اژه‌ای، مجسمه فسادی مثل قالیباف و در رأسشان جنایت‌کاری مثل خامنه‌ای حکومت می‌کنند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل اخیراً رفتار حکام اسلامی با معترضین را مصداق جنایت علیه بشریت اعلام کرد. قتل سازمان‌یافته کولبران یکی دیگر از مصداق‌های جنایت علیه بشریت است که در اعلام‌جرم علیه جنایت‌کاران اسلامی در دادگاه‌های بین‌المللی پرونده‌شان را سنگین‌تر خواهد کرد.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *