تراژدی خودکشی در میان کادر درمان - میلاد رسایی‌منش

تراژدی خودکشی در میان کادر درمان – میلاد رسایی‌منش

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در خبرها آمده که پرستو بخشی، پزشک متخصص قلب و عروق که در بیمارستان ابن‌سینا دلفان استان لرستان مشغول به کار بود، در پی اقدام به خودکشی جان باخت. یوسف رضا جهانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان از “مرگ ناگهانی” این پزشک خبر داد و گفت هنوز علت آن مشخص نیست. به گفته وی، پس از تماس بی‌پاسخ سوپروایزر بیمارستان با پرستو بخشی در شب شنبه چهارم فروردین و متعاقباً مراجعه همکاران او به منزل مسکونی این پزشک در محوطه بیمارستان، آن‌ها با جسد بی‌جان او در بالکن مواجه می‌شوند

نخستین باری نیست که خبر خودکشی در بین رزیدنت‌ها و پزشکان مخابره می‌شود. وب‌سایت تجارت نیوز سال گذشته نوشته بود که تنها در یک هفته سه مورد خودکشی در میان رزیدنت‌ها و پزشکان گزارش شده است. به نظر می‌رسد با وجود نظام اسلامی در ایران، بخشی مهم از جامعه درگیر افسردگی‌های حاد و مزمن شده‌اند. کارشناسان در مورد عدم داشتن امید به تغییر و بهبود اوضاع در بین آحاد جامعه ایران مدت‌هاست که هشدار داده‌اند. در این میان پرستاران، پزشکان و رزیدنت‌ها که در مشاغل سخت هستند به نسبت بقیه از سطح آسیب‌پذیری بیشتری برخوردار هستند. در مورد اخیر فردی که زن است و اخیراً پدر و مادر خود را ازدست‌داده است، و حقوق کامل از جانب کارفرما دریافت نکرده، در کنار کار سخت و طاقت‌فرسای پزشکی، در سن ۳۵ سالگی دست به خودکشی می‌زند. عامل بروز چنین حوادث ناگواری، در یک‌کلام، نظام اسلامی است.

جامعه پزشکی و پرستاری در ایران اما نقش مهمی در مبارزات مردم علیه حکومت اسلامی را ایفا کرده‌اند. این بخش از جامعه، با درمان زخمی‌شدگان اعتراضات سال ۹۸ و انقلاب زن زندگی آزادی، و با کار و تلاش فراوان برای نجات انسان‌ها از اپیدمی کرونا در مقابل حکومتی که ورود واکسن‌های معتبر جهانی را ممنوع کرده بود ایستادند. جامعه پزشکی ایران به طور واقع یکی از مهم‌ترین جلوه‌های انسان‌دوستی و مبارزه علیه نظام اسلامی است، نظامی که برایش زندگی مردم کوچک‌ترین ارزشی ندارد و با اعمال سرکوب و جنایت علیه هر گونه اعتراض تلاش می‌کند جامعه را نسبت به تغییر بدبین و ناامید کند. سرنگونی رژیم اسلامی ضمن اینکه مردم و بخصوص زنان را از این وضعیت غیرانسانی نجات خواهد داد، بلکه بدون تردید امید به آینده و علاقه طبیعی انسان‌ها به زندگی در جامعه را افزایش می‌دهد.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *