پیشروی مردم و عجز و ناتوانی حکومت اسلامی! - نسان نودینیان

پیشروی مردم و عجز و ناتوانی حکومت اسلامی! – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

طبق خبرها نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در مراسم نوروزی در یکی از پارک‌های کرمانشاه به دو جوان بنام‌های محمد احمدیانی و آرمان بصیری که در حال رقص و پایکوبی بودند تیراندازی کرده و آن‌ها را مجروح کرده‌اند. این حادثه روز دوم فروردین اتفاق افتاده؛ ولی به دلیل تهدید و فشار وزارت اطلاعات به خانواده‌ها تابه‌حال رسانه‌ای نشده بود.

سیلی و تودهنی محکم مردم در ایام نوروز با برپایی مراسم و جشن‌های سال نو به حکومت اسلامی، رویداد مهمی بود. ده‌ها هزار نفر در بیش از صد شهر و روستا در مناطق مختلف از دو هفته مانده به سال نو، با برپایی جشن و شادی به استقبال نوروز و سال نو رفتند. مراسم‌های امسال متفاوت بودند، بیش از دو هفته رقص و شادی، با بی‌حجابی همگانی زنان، و رقص مشترک آنها، هلهله شادی و ترانه‌خوانی مشترک زنان و مردان، حکومت جهل و خفقان را غافلگیر کرد. برای مدتی آگاهانه عقب‌نشینی کرد، سکوت کرد و در لاک خود خزید و توان کنترل حضور ده‌ها هزار مردم در خیابان و میدان‌های شهرها و روستاها را عملاً از دست داد.

تیراندازی مأمورین سرکوبگر حکومت اسلامی به مراسم و جشن سال نو در کرمانشاه از روی عجز و ناتوانی است. الان که فضای مراسم و جشن‌ها به نسبت دو هفته گذشته کمتر شده و حکومت اسلامی با حضور ده‌ها هزار مردم طرف‌دار شادی و رقص روبرو نیست، از روی اجبار اعلام کرده که “هرگونه تجمع بزرگ و جشن عمومی مربوط به نوروز منوط به کسب مجوز است” و عاجزانه اعلام کرده‌اند؛ برپایی تجمع عمومی به مناسبت نوروز در نقاط مختلف کار گروه‌های “وابسته و خارج‌نشین” است که “با تشویق به برگزاری مراسم رقص مختلط” به دنبال “تشدید شکاف و اختلاف بین مردم، اقوام و مذاهب مختلف” هستند.

حکومت اسلامی به‌خوبی می‌داند، آنچه در سه هفته گذشته اتفاق افتاد، پس‌زدن چادر خفقان بود، لگدمال‌کردن مذهب و دست رد به تبعیض جنسی و آپارتاید جنسیتی بود. پیشروی بی‌حجابی همگانی و نشانی از عشق و علاقه مردم به همدیگر بود و مردم فراموش نمی‌کنند، در ششمین روز اول سال نو، چند کولبر من‌جمله دو کودک کولبر در مرز مریوان کشته شدند. سال نوی سوخت‌بران هم با کشته‌شدن ۱۴ سوخت بر و مجروح شدن ۱۰ سوخت‌بر با رنگ خون قرمز شد.

سه هفته پیشروی علیه حکومت جنایت‌کار اسلامی، پیام خوب و محکم مردم تا تحقق سرنگونی است.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *