سونامی روزه‌خواری علنی و عجز رژیم - سیاوش آذری

سونامی روزه‌خواری علنی و عجز رژیم – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محمدصادق کوشکی که از جمله فاشیست‌ترین ایدئولوگ‌های رژیم محسوب می‌شود اعتراف کرده که “شاهد وسیع‌ترین “روزه‌خواری” در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم”. وی همچنین اظهار کرده که علت این وضعیت بی‌اهمیتی ماه رمضان نزد دولت و قوه قضاییه است و خواستار برخورد با و مجازات روزه‌خواران شده است.

روزه‌خواری پدیده جدیدی نیست و قدمت آن به‌اندازه عمر جمهوری اسلامی است. اما آنچه جدید و از پس این افاضات کاملاً قابل‌مشاهده است عجز رژیم در تحمیل روزه و رمضان و فرهنگ عزا حتی به‌زور جریمه‌های نقدی، پلمب کافه‌ها و رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، شلاق و سرنیزه و تفنگ است. اتفاقاً رمضان و نماز و روزه از ارکان رژیم اسلامی هستند. چنانچه بنا بر اظهارات همین کوشکی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اخیراً یادآوری کرده که روزه‌خواری و تظاهر به آن حرام است و طبق قانون جرم‌انگاری شده و مجازات‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است. اما مسئله این است که بعد از گذشتن دو هفته از ماه رمضان و علی‌رغم تهدیدهای وزارت کشور و سپاه و نیروهای سرکوب رژیم، دست‌اندرکاران حکومت مجبور به یادآوری حرام و حلال شده‌اند. این اتفاقاً همانطور که جناب کوشکی مجبور به اعتراف به آن شده است؛ یعنی تره خردنکردن روزه‌خواران برای این‌چنین تهدیدها و آگاهی از عدم وجود ضمانت اجرایی آنان.

سونامی روزه‌خواری و تصرف این خاکریز توسط مردم یکی دیگر از دست‌آوردهای انقلاب زن زندگی آزادی و نشانه‌ای دیگر از زنده‌بودن و پویایی انقلاب و تغییر موازنه قدرت به نفع مردم است. تظاهر گسترده به روزه‌خواری علی‌رغم جرم‌انگاری قانونی و تهدید به مجازات و ناتوانی حکومت در کنترل آن جلوه‌ای از اعمال قدرت دوگانه مردم و دود شدن و به هوا رفتن مقدسات و منکرات رژیم اسلامی است و اتفاقاً نهیب‌زدن امثال کوشکی به نیروهای سرکوب و خرده‌گرفتن و انتقاد از دولت و وزارت‌خانه در “کم‌اهمیت دادن” به اعمال قوانین جزایی و بگیروببند روزه‌خواران علنی نشانه تشتت در صفوف رژیم در مواجه با انقلاب جاری و دست‌آوردهای آن است.

آب از سر رژیم و دست‌اندرکاران ریزودرشت و ایدئولوگ‌های آن گذشته است. این تهدیدها و ژست قدر قدرتی گرفتن‌ها بیشتر مایه خنده مردم و نشانه زمین‌گیر شدن حکومت الله است. سقوط خدا و نمایندگانش در زمین نزدیک است!

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *