راحله راحمی‌پور قهرمانی از جنس مردم - میلاد رابعی

راحله راحمی‌پور قهرمانی از جنس مردم – میلاد رابعی

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یک منبع نزدیک به خانواده راحله راحمی‌پور به هرانا، گفت: “خانم راحمی‌پور از بیماری‌های متعدد جسمی از جمله تومور مغزی رنج می‌برد و نیازمند درمان تخصصی است، اما مسئولین زندان به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری توسط این فعال مدنی، از اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان جلوگیری می‌کنند.”

سرطان نامی است ترسناک که برخی حتی از بر زبان راندن آن وحشت دارند. بیماری که خویشاوند نزدیک مرگ است. اما راحله راحمی‌پور ۷۲ ساله در سیاهچال‌های حکومت اسلامی آن را به هیچ می‌گیرد و حاضر نیست حتی برای درمان پا روی اعتقاد خود بگذارد و زیر بار حجاب اجباری برود. او مخالف حکومت اسلامی و دادخواه برادر اعدام‌شده خود در دهه ۶۰ است. او شجاعانه درد و رنج و خطر مرگ را به جان می‌خرد تا بار دیگر ثابت کند حجاب تنها یک پوشش نیست، سمبل بی‌حقوقی زن است. این شجاعت‌ها انسان را به حیرت و تحسین وا می‌دارد.

در سوی دیگر ماجرا غده‌ سرطانی بدخیمی به نام جمهوری اسلامی قرار دارد. حکومتی که بیشتر از هر سرطانی در ایران قربانی گرفته و می‌گیرد. سیستم قضاییش برای رسیدگی به وضعیت وخیم جسمی یک زندانی شرط و شروط تعیین می‌کند. یا تمکین کن و حجاب سرت کن یا رنج بکش و بمیر! این پیام صریح قوه قضاییه اسلامی است. مثل همیشه زندانیان سیاسی را از حقوق اولیه خود محروم می‌کنند و ذره‌ای از کرده خود شرم نمی‌کنند. این درجه رذالت‌ و قصاوت، انسان را به حیرت و تنفر وا می‌دارد.

ایستادگی و شجاعت کم‌نظیر راحله راحمی‌پور و سایر زندانیان سیاسی که تا پای جان بر سر آرمان‌های والا و انسانی‌شان ایستاده‌اند در جامعه امروز ایران استثنا نیست. این نمونه‌ها در واقع خصلت‌نما و بازتاب روحیه عمومی جامعه و رشادت‌ها و قهرمانی‌های توده‌های مردم است. این خصائل انسانی سن و جنسیت نمی‌شناسند. از سپیده قلیان‌ها و نیکاها و ساریناها و توماج‌های جوان تا امثال راحله‌ها همگی این روحیه را نمایندگی می‌کنند. حکومت اسلامی با تمام سرکوب‌ها و اعدام‌ها اکنون با چنین روحیه‌ای در سراسر ایران روبرو است و این همان پاشنه آشیل رژیم و نقطه امیدواری مردم است.

این روزها اتفاقات مهم و تعیین‌کننده‌ای در بطن جامعه در حال وقوع است. آتش‌فشانی عظیم در حال غلیان است، جرقه‌ها و شراره‌های آن را هر روز در اعتصابات و اعتراضات مختلف می‌توان دید. به‌زودی شاهد فوران آن نیز خواهیم بود. فورانی که ریشه غده سرطانی اسلام سیاسی را برای همیشه خواهد سوزاند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *