تنبیه اوباش "آمران به معروف"- اصغر کریمی

تنبیه اوباش “آمران به معروف”- اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در پی ضرب‌وشتم دو “آمر به معروف” در شهرهای همدان و اصفهان، دادستان‌های انقلاب در این دو استان دستور تشکیل پرونده قضایی دادند.

دادستان همدان اعلام کرد که یک “مأمور امر به معروف” شامگاه جمعه دهم فروردین در منطقه گردشگری جاده‌ حیدره مورد ضر‌ب‌وشتم قرار گرفته است. روز ۱۱ فروردین نیز رئیس کل دادگستری اصفهان اعلام کرد که یک “آمر به معروف” در میدان نقش جهان اصفهان توسط چهار نفر ضرب و‌شتم شده و ضاربان و برخی متصدیان واحدهای صنفی که در محل حضور داشتند دستگیر شده‌اند.

ضرب و شتم آمرین به معروف و مقابله با حجاب‌بانها و سایر اوباش حکومت که هر روز و هر لحظه در سراسر کشور به وفور جریان دارد گوشه‌ای از جدال عظیم مردم با حکومت است که سیستم قضایی حکومت را نیز فلج کرده است. مجلس و لایحه‌اش را فلج کرده، مقامات حکومت را به جان هم انداخته، نیمی از حکومت را به نارضایتی از سیاست‌های جناح حاکم کشانده، گشت ارشادشان را توی سوراخ کرده و آیت‌الله‌ها را به گریه و زاری کشانده است. امروز امام جمعه شیراز به مردم گفته است روز قتل امیرالمومنین است فکر کنید پدرتان مرده، به تفریح نروید ونسبت به وجود امیرالمومنین در هیچ فضایی هتک و حرمت نکنید!

حکومت میخواست امروز پارک‌ها و فضاهای سبز را تعطیل کند اما حریف مردم نشد و عقب‌نشینی کرد و نقاط مختلف کشور صحنه در هم شکستن دیوار آپارتاید جنسیتی شد. میخواست جلو چهارشنبه سوری و نوروز را بگیرد اما مردم با رقص‌های جمعی و مختلط مقابلش ایستادند. حکومت خیلی کارهای دیگر هم میخواست بکند و میخواهد بکند اما با سد محکم مردم مواجه میشود.

اکنون حکومتی وامانده با واعظانی بی‌روحیه، مقاماتی منفور و آبروباخته، آیت‌الله‌هایی رسوا شده، اقتصادی در هم شکسته، در مقابل جامعه‌ای سر زنده و مصمم، فاتح خاکریز حجاب و بی‌مذهب و یا دقیق‌تر ضد مذهب، رودرروی هم قرار گرفته‌اند. حکومتی که هر روز وا میرود و مردمی که اتحادشان را تحکیم میکنند. حکومتی که گام به گام عقب رانده میشود و جامعه‌ای که استوار و گام به گام سنگرهای مختلف را فتح میکند. جامعه‌ای که همزمان اپوزیسیون بی‌خاصیت راست را عقب زده و خواست‌های انسانی و عدالت‌طلبانه خود را روشن‌تر از همیشه بیان میکند. پیشروی این جامعه را هیچ نیرویی نمیتواند سد کند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *