زنان بی‌حجاب و رهبر مشنگ - اصغر کریمی

زنان بی‌حجاب و رهبر مشنگ – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خامنه‌ای روز ۱۵ فروردین در دیدار با سران نظام گفت: “حجاب حکم مسلم شرعی و یک حکم مسلم قانونی است و رعایت قانون بر همه واجب است. مسئولان بخش‌های مختلف باید به مسئولیت خود عمل کنند. بیگانگان طبق آنچه در گزارش‌های قابل‌اعتماد به ما رسیده عده‌ای را استخدام کردند که هنجارشکنی کنند و حرمت حجاب را بشکنند.”

اولاً فرض کنیم که بیگانگان هستند که میلیون‌ها زن را به بی‌حجابی کشانده‌اند. ولی این پامنبری‌های تو سؤال نمی‌کنند شما ۴۵ سال است بر این مملکت حکومت می‌کنید، همه رسانه‌های مخالف را تعطیل کردید و همه امکانات از منبر و مسجد و مدرسه و دانشگاه و روزنامه‌ها و رادیو و تلویزیون تحت کنترل مطلق شما است. چطور حریف این بیگانگان نشدید که حتی آقازاده‌هایتان را هم بی‌حجاب کرده‌اند؟!

ثانیاً می‌گویی “بخش‌های مختلف حکومت در این زمینه به مسئولیت خود عمل کنند”. همه آنها اگر جرئت کنند به تو می‌گویند آقا به خدا ما همه ارگان‌های حکومت به وظیفه‌مان ۴۵ سال است عمل کرده‌ایم، اسید پاشیدیم، زندانی کردیم، اخراج کردیم، جریمه کردیم، شلاق زدیم، تجاوز کردیم، کشتیم و سالانه به میلیون‌ها زن تذکر دادیم، ولی حریف نشدیم و الان همه بی‌حجاب شده‌اند؟! حالا چه کنیم که نکرده‌ایم؟ مگر خبر نداری که لایحه حجاب و عفاف یک سال است در دالان‌های حکومت می‌چرخد و مجلس هم جرئت نکرد در صحن علنی آن را به بحث بگذارد چون بخشی از مجلسیان مخالف آن بودند، بخشی هم از ترس مردم جرئت دفاع از آن را نداشتند؟! و مگر در جلسه فرماندهان سپاه به تو نگفتیم که نیروهای ما از نظام عبور کرده‌اند و آمادگی ندارند؟

ثالثاً، ۱۵ فروردین سال قبل هم گفتی که “کشف حجاب، حرام شرعی و سیاسی است”. امسال که حکومت بی‌آبروتر، زبون‌تر و مستأصل‌تر از سال قبل است. همه مقامات منتصب تو هم دزد از آب درآمده‌اند. گشت ارشاد را هم مجبور شدیم جمع کنیم. با کدام نیرو، با کدام روحیه، با کدام انسجام می‌خواهی به جنگ زنان و جامعه از جمله دختران خودمان برویم؟ مگر خبر نداری که خیلی از آیت‌الله‌ها و “مدرسین مدرسه علمیه” و نیمی از رسانه‌های حاشیه حکومت هم مخالف حجاب اجباری شده‌اند؟

جناب رهبر، بساطتان را جمع کنید یا خودمان جمع می‌کنیم! اکثریت بالایی از زنان و کل جامعه نه حرام شرعی می‌شناسند نه حرام سیاسی. نه حجاب می‌خواهند نه شرع اسلام و نه حکومت شرع اسلام. انقلاب زن زندگی آزادی اوضاع را برای همیشه دگرگون کرده و راه بازگشتی باقی نگذاشته است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *