سپاه پاسداران و "مصونیت دیپلماتیک "- کیوان جاوید

سپاه پاسداران و “مصونیت دیپلماتیک “- کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ارکستری جمعی از سازمان ملل تا دولت روسیه و چند کشور عربی تا اتحادیه اروپا به راه افتاده است که به موشک بستن “کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه” نقض مقررات دیپلماتیک است. جمعاً دم‌گرفته‌اند که سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها خاک کشور مربوطه است و نباید مورد تعرض قرار بگیرد.

این داستان از اساس بی‌بنیاد است. اولاً برای این بیان می‌شود تا آبی بر آتش جمهوری اسلامی ریخته شود و در واقع هیچ دولتی قرار نیست برخورد سختی با اسرائیل داشته باشد. حتی دولت روسیه که متحد استراتژیک جمهوری اسلامی در سوریه است، ضمن محکوم‌کردن آن خواستار این شده است که اسرائیل دیگر از این کارها نکند.

اما در واقعیت امر، کنسولگری و سفارت جمهوری اسلامی خصوصاً در سوریه ربطی به مکان دیپلماتیک ندارد. این مکان مرکز فرماندهی سپاه قدس سپاه پاسداران است و همین کشته‌شدن ۷ تن از فرماندهان و نیروهای ارشد سپاه پاسداران نشان می‌دهد که در “مکان دیپلماتیک” چه خبر بود.

جمهوری اسلامی در سوریه زرادخانه بزرگی به راه انداخته است. این رژیم تروریست اساساً برای به خون کشیدن انقلاب مردم سوریه وارد میدان شد و با تحمیل بزرگ‌ترین کشتار، انقلاب مردم سوریه را با کمک دولت روسیه و رژیم جنایت‌کار بشار اسد به خون کشیدند. اما این بمباران‌های وسیع و بی‌وقفه توسط اسرائیل به‌خاطر نیرو دادن و تقویت نظامی و لجستیکی حماس و حزب‌الله لبنان توسط جمهوری اسلامی است و به این دلیل تقابل نظامی محسوب می‌شود و مراکز “دیپلماتیک” جمهوری اسلامی در سوریه و لبنان و عراق و یمن مراکز جنگی‌اند. هر چند باید گفته شود همه سفارتخانه‌ای جمهوری اسلامی مکان‌های تروریستی این رژیم‌اند و باید فوراً تعطیل شوند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *