"منبر مقاومت" به‌جای "محور مقاومت"! - محسن ابراهیمی

“منبر مقاومت” به‌جای “محور مقاومت”! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دو روز بعد از به هوا رفتن کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه که در جریان آن هفت عضو ارشد سپاه قدس تلف شدند، حکومت اسلامی یک گردهمایی حضوری و مجازی تحت عنوان “منبر مقاومت” برای سران “محور مقاومت” یعنی شناخته‌شده‌ترین تروریست‌های اسلامی در جهان ترتیب داد که در آن آیت‌الله قاتل، رهبران حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی، حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن سخنرانی کردند.

اینها که در آرزوی مالیخولیایی به دریا ریختن مردم اسرائیل مرتکب جنایات زیادی شده‌اند، در “منبر مقاومت” کلی در باب آرزوهای توخالی منبر رفتند: “هفت اکتبر نماد و الگوی همبستگی اسلامی شد؛ هفت اکتبر به آرزویی برای آزادی قدس انجامید و…”

این سخنان توخالی در کنار واکنش حکومت اسلامی به قتل فرماندهان ارشد سپاه قدس یعنی اینکه وضع جنبش کثیف اسلامی اصلاً خوب نیست. هفت تروریست اسلامی از جمله فرمانده شاخه سوریه و لبنان سپاه قدس – که امروز معلوم شد در کشتار هفت اکتبر “نقش بارزی” داشته است – را کشته‌اند و حکام اسلامی لاف می‌زنند که: “انتقام سخت در راه است”! مردم می‌دانند منظورشان انتقام از مردم است. درحالی‌که تهران را با بیلبوردهای عکس وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش دولت اسرائیل پُر کرده‌اند که مثلاً حسابشان را خواهند رسید، سرکرده‌شان علی خامنه‌ای در اولین سخنانش بعدازاین ضربه، از اوباش امربه‌معروف و نهی از منکرش می‌خواهد به “وظایف شرعی و قانونی” برای تحمیل حجاب تمرکز کنند!

بی‌دلیل نیست که برای “نرمش‌های قهرمانانه”علی خامنه‌ای، عنوان تازه‌ای جور کرده‌اند: “صبر استراتژیک”! امام‌جمعه شیراز این “صبر استراتژیک” را معنا کرد وقتی گفت باید گوش‌به‌فرمان خامنه‌ای باشیم و او نیز گوشش به فرمان امام‌زمان است! امام‌زمان هم که قرار بود با فراگیری فساد ظهور کند حتی با وجود جمهوری اسلامی هم ظهور نکرده است. یعنی اینکه “صبر استراتژیک” عنوانی آخوندی برای حقه‌بازی سیاسی از سر ضعف است!

حکومت اسلامی هفته سختی از سر گذراند. نتوانست به‌جای شادی و رقص و آواز در طبیعت، گریه و ماتم و سینه‌زنی در مساجد را بر مردم تحمیل کند. شادی مردم با سیلی محکم بر صورت ماتم حکومتی، سیزده را بدر کرد! این وسط، حکومت مشغول جمع‌کردن تلفاتش در دمشق بود که اردوغان اسلامی هم در انتخابات شهرداری‌ها شکست سنگینی خورد. شکستی که از طرف مردم در ترکیه با طنین بلند “ژن، ژیان، ئازادی” جشن گرفته شد. در متن این اتفاقات، “منبر مقاومت” بجای “محور مقاومت” با موعظه‌های توخالی، برای مردم مصمم برای سرنگونی جمهوری اسلامی، خبر خوبی است!

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *