کاخ سفید و افطاری؟! - میلاد رسایی منش

کاخ سفید و افطاری؟! – میلاد رسایی‌منش

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در خبرها آمده است مهمانی افطار پنجشنبه‌شب بایدن در کاخ سفید تحت‌تأثیر جنگ اسرائیل در غزه برگزار نشد. به گزارش خبرگزاری رویترز، در عوض جو بایدن ابتدا قرار است: “ملاقاتی با چند تن از سرکردگان اسلامی در آمریکا داشته باشد و سپس شام مختصری را با چند “مقام ارشد مسلمانِ دولت خود” صرف کند.”

بیایید هم‌زمان با این تلاش برای افطاری دادن در کاخ سفید نگاهی به تقابل مردم با جمهوری اسلامی در ایران بیندازیم. همه مقامات قضایی و سیاسی رژیم در کنار امام‌جمعه‌ها و خیل آخوندهای مرتجع مردم را به‌خاطر تقارن ماه رمضان کذایی با سال نو از جشن‌گرفتن منع کردند و مغازه‌های فروش مواد غذایی و رستوران‌های خاطی را پلمب کردند تا مردم در خیابان‌ها نه بخورند، نه بیاشامند و نه شادی کنند. در برابر این ارتجاع محض اسلامی، مردم ایران بزرگ‌ترین حرکت ضداسلامی خود را به نمایش گذاشتند به هر چه ماه رمضان و مزخرفات اسلامی است “نه” گفتند.

ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. درحالی‌که سیزده‌بدر امسال مقارن با مرگ علی، امام اول شیعیان، بود باز سران حکومت با تهدید به برخورد سخت مردم را از برگزاری جشن ۱۳ بدر بر حذر داشتند و حتی اعلام کردند: “فکر کنید پدرتان مرده است” آیا باز هم جشن می‌گیرید. جواب یکپارچه مردم به این اراجیف حکومتی، برگزاری جشن و شادی و خوردن و آشامیدن علنی در روز مرگ امام اول شیعیان بود.

در ایران یک انقلاب عظیم ضداسلامی جهان را شیفته خودکرده است. انقلابی که برچیدن مذهب از زندگی اجتماعی و برقراری یک جامعه آزاد و سکولار و غیرمذهبی را در دستور خود گذاشته است. در چنین شرایطی که مذهب و در رأس آن اسلام و اسلام سیاسی، خصوصاً در منطقه و کشورهای اسلام زده جنایت می‌آفریند، دولت آمریکا بنا به سنت ارتجاعی دیرینه‌اش در کاخ سفید سفره افطاری پهن می‌کند تا ثابت کند مماشات با حکومت اسلامی در عربستان، طالبان در افغانستان و حکومت اسلامی در ایران و هر جای دیگر، سیاست رسمی همه دولت‌های حاکم در آمریکا است.

این اتفاق نشان می‌دهد دولت آمریکا نه در کنار انقلاب زن زندگی آزادی است و نه می‌تواند این رنسانس ضد مذهبی در ایران را هضم کند. پیروزی این انقلاب بساط مماشات با اسلام، از نوع سمی و خوش‌خیمش را برای همیشه جمع می‌کند و اوضاع منطقه و هر جایی که گرفتار ارتجاع اسلامی است را برای همیشه دگرگون می‌کند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *