حمله به کارگران اخراجی گروه ملی فولاد و اولتیماتوم کارگران - شهلا دانشفر

حمله به کارگران اخراجی گروه ملی فولاد و اولتیماتوم کارگران – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز هجده فروردین شماری از کارگران گروه ملی فولاد اهواز که در اعتراض به اخراجشان قصد برپایی چادر و تحصن مقابل شرکت را داشتند، به دستور بنی نغمه رئیس حراست و مزدورانش مورد حمله وحشیانه قرار گرفتند. حمله‌ای با همدستی علی‌محمدی مدیرعامل شرکت، موسوی لاری پشتیبان او، بانک ملی، امام‌جمعه و استاندار خوزستان.

این کارگران به‌خاطر اعتراضات اخیر قدرتمند در این مجتمع سه هزارنفره که خیابان‌های اهواز را به لرزه در آورد، از ابتدای امسال اخراج شده‌اند. کارگران گروه ملی در پیامی اخطاری با اعلام اینکه در این شرکت جایی برای محمدی، خدا رحمی، نصیر نیا، بنی نغمه و پاژنگی نیست، بر اخراج مدیران و حراستی‌های فاسد تأکید دارند.

کانال صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد در اطلاعیه‌ای تحت عنوان “حمله گستاخانه به کارگران اخراجی گروه ملی فولاد بی‌پاسخ نخواهد ماند” ضمن گزارش خبر بر حمایت قاطع خود از کارگران اخراجی تأکید کرده و می‌نویسند: ” ما به‌کرات از همدستی حراست و مدیر فاسدش با غارتگران در گروه ملی فولاد سخن گفتیم. می‌دانستیم و می‌دانیم فلسفه و ماهیت وجودی واحد حراست، تنها نگهبانی از منافع قبیله‌ای چپاولگران و سرکوب کارگران معترض است. مزدوران و لات و اوباش‌های حراستی که در لباس کارگر مقابل کارگر قرار گرفته‌اند بدانند، گستاخی و بی‌شرمی امروز بی‌پاسخ نمی‌ماند”. از جمله کارگران به برگزاری تجمعات اعتراضی در حمایت از همکاران اخراجی خود تأکید کرده‌اند.

کارگران فولاد قبلاً نیز در سوم فروردین در اطلاعیه‌ای از اخراج شماری از همکارانشان در روزهایی پایانی ۱۴۰۲ خبر داده و با تأکید اینکه اخراج هر کارگر تعرض به جنبش کارگری است، اعلام کرده بودند که با اخراج‌ها با تمام توان مقابله خواهند کرد و کسانی که باید از این شرکت بیرون روند دزدان و فاسدانی هستند که در کمین تاراج معیشت و زندگی کارگران نشسته‌اند.

بدین‌گونه فضای فولاد اهواز این کانون داغ اعتراضات کارگری به‌شدت ملتهب و به طور واقعی استارت دور جدیدی از اعتراض در این شرکت زده شده است. خواست‌های فوری این کارگران عبارت‌اند از: بازگشت به کار کارگران اخراجی، پرداخت معوقه اسفند، اجرای کامل همسان‌سازی که ده میلیون بر حقوقها می‌افزاید، لغو و توقف احکام اخراج.

کارگران فولاد همچنین به تبعید تعدادی از همکارانشان به محلی در استادیوم کوثر معترض‌اند. یک نقطه قدرت کارگران فولاد اتکا به مجمع‌عمومی و عمل متحد است. از مبارزات این کارگران وسیعاً حمایت کنیم.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *