ادعای مسخره دستگیری سران داعش در ایران- میلاد رابعی

ادعای مسخره دستگیری سران داعش در ایران- میلاد رابعی

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سخنگوی پلیس حکومت اسلامی از دستگیری یک “عضو ارشد داعش” و ده نفر دیگر در کرج خبر داد، منابع نزدیک به “جبهه مقاومت ملی افغانستان” اعلام کردند که پلیس ایران “به‌اشتباه” بستگان یک فرمانده کشته‌شده این گروه را دستگیر کرده است.

توضیحی کوتاه از ماجرای کمیکی که بار دیگر حکومت توسری‌خور اسلامی را مفتضح ساخت خالی‌ازلطف نیست. پلیس جمهوری اسلامی فردی به نام محمد ذاکر از شهروندان افغانستانی را در کرج دستگیر می‌کند و مدعی می‌شود این فرد “عضو ارشد و سرتیم عملیات داعش” است و همراه خبر، عکسی در ارتباط با دستگیری این فرد چاپ می‌کنند که فوراً مشخص می‌شود این عکس قدیمی است و در افغانستان گرفته شده است. با روشدن اصل ماجرا و خبررسانی روزنامه‌های افغانستان، کاشف به عمل می‌آید که این فرد نه‌تنها هیچ ارتباطی با داعش ندارد؛ بلکه از بستگان یکی از سران پیشین “جبهه مقاومت ملی افغانستان” یعنی همان جریان احمد مسعود است که بعد از سر کار آمدن مجدد طالبان در افغانستان مدتی با طالبان وارد نبرد نظامی شده بود و فرد مذکور به همین دلیل و از ترس طالبان به ایران آمده است.

این ماجرای رقت‌انگیز و درعین‌حال مضحک ناشی از یک اشتباه پلیسی و یا سوءتفاهم نیست. جمهوری اسلامی که این روزها از داخل و خارج کشور زیر انواع و اقسام فشارها در حال له‌شدن است و چپ و راست از همه طرف سیلی می‌خورد، برای این که مانوری بدهد و خود را از گوشه رینگ برهاند دست به هر اقدامی می‌زند تا شاید اقتدار بربادرفته‌اش را بازیابد.

وقتی حکومت دنبال کسی می‌گردد تا با دستگیری او قهرمان قصه شود به سراغ بی‌دفاع‌ترین و محروم‌ترین انسان‌ها یعنی شهروندان افغانستانی ساکن ایران می‌رود. کسانی که نه آشنا و خویشاوندی در ایران دارند و نه کوچک‌ترین فریادرسی. اما این بار تیرشان بدجوری به سنگ خورد و آبروی نداشته خود را بیشتر باختند و رجزخوانی‌های سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی چند ساعت بیشتر دوام نیاورد.

رژیم مفلوک حاکم بر ایران از هر سو تحت‌فشار است. همه جهان دستش را خوانده‌اند و این روزها تبدیل به موجودی توسری‌خور شده است. در چنین شرایطی اتخاذ هر تصمیمی از سوی سران رژیم منجر به افتضاحی جدید می‌شود. اما ماجرا به همین‌جا ختم نخواهد شد و حال نزار حکومت روزبه‌روز وخیم‌تر خواهد شد. برآمد اعتراضی بعدی از سوی مردم می‌تواند ضربه نهایی را بر پیکر متلاشی جانیان اسلامی وارد آورد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *