جشن فارغ‌التحصیلی دخترانی بوشهری و دردسر حکومت - اصغر کریمی

جشن فارغ‌التحصیلی دخترانی بوشهری و دردسر حکومت – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وب‌سایت حکومتی رویداد ٢۴ کلیپ جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دختر دانشکده الزهرای بوشهر را تحت عنوان “ویدئوی جذاب و جنجالی از جشن فارغ التحصیلی دختران بوشهری” منتشر کرده و رئیس دانشکده الزهرای بوشهر گفته است: “پیگیری قضایی می‌کنیم”! یعنی در حالی که یک بخش حکومت قرار است پیگیری قضایی کند، یکی از رسانه‌های حکومتی این کلیپ را تحت عنوان یک کلیپ جذاب تبلیغ کرده تا همه ببینند!

حاجیانی رئیس دانشگاه الزهرای بوشهر گفته است: “این موضوع توسط حراست دانشگاه در دست بررسی است و دانشجویی که این فیلم را تهیه کرده، شناسایی شده و فردا قرار است به همراه پدرش جوابگوی این کارش باشد”. وی با غیرقانونی خواندن این جشن گفت که دانشگاه این رخداد را پیگیری قضایی میکند.

یک مراسم ساده فارغ‌التحصیلی به دردسر بزرگی برای حکومتیان تبدیل شده است. زورشان را زده‌اند و یکی را به اتهام تهیه کلیپ شناسایی! کرده‌اند تا همراه با پدرش جوابگو باشد! اقتدار! و آنطرف‌تر چهارمیلیون کودک بدلیل فقر و هزینه‌های تحصیلی از تحصیل بازمانده‌اند. حکومت، هم از تهیه ساده‌ترین امکانات برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان درمانده است هم در مقابل دانشجویانی که برای مقررات اسلامی تره خرد نمیکنند و هم در کنترل رسانه‌های حکومتی.

اشاره به دو سخنرانی خامنه‌ای در روزهای گذشته بخوبی ضعف و استیصال همه‌جانبه حکومت را نشان میدهد. روز۱۵ فروردین دو روز پس از حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق و قتل فرماندهان رده بالای سپاه، خامنه‌ای در سخنرانی‌اش خطاب به ارگان‌های حکومتی از آنها خواست وظایفشان را در مقابل زنان بی‌حجاب انجام دهند. اژه‌ای رئیس قوه قضاییه روز ۱۹ فروردین در دیدار با مدیران رسانه‌های حکومتی، جواب خامنه‌ای را با آه و ناله‌ بسیار داد که “لایحه عفاف و حجاب از فروردین سال قبل تا کنون به جایی نرسیده، در مورد عفاف و حجاب وضع خوبی نداریم و اگرچه یک سلسله اقداماتی انجام شده، اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم و با عمل به همین قوانین موجود، می‌توان وضعیت عفاف و حجاب را بهبود بخشید”. عجز کامل سیستم قضایی! در سخنرانی روز ۱۹فروردین نیز خامنه‌ای خطاب به تشکل‌های دست‌ساز حکومت در دانشگاه‌ها گفت که نقش این تشکل‌ها در کنترل دانشگاه‌ها بی‌تاثیر بوده است.

همین دو مورد سخنرانی خامنه‌ای و پاسخ اژه‌ای استیصال همه جانبه حکومت را نشان میدهد. گشت ارشاد از اصلی‌ترین ابزارهای تحمیل حجاب بود که مردم آنرا توی سوراخ کردند و بی‌حجابی را سراسری کردند. در چنین وضعیتی جز خون دل خوردن و آه و ناله توسط خامنه‌ای و سایر مقامات کاری از دستشان برنمیاید.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *