دو گروگان فرانسویِ حکومت اسلامی - سهیلا دالوند

دو گروگان فرانسویِ حکومت اسلامی – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

هفتصد روز پس از اسارت دو فرانسوی به دست جمهوری اسلامی، سسیل کولر و شریک زندگی‌اش ژاک پاری، بستگان و دوستداران آنان شنبه ۶ آوریل، ۱۸ فروردین، با انتشار طوماری خواستار آزادی آن دو شدند. این دو شهروند فرانسوی در جریان سفر تفریحی به ایران بازداشت و تحت‌فشار مجبور به اعتراف اجباری و متهم به جاسوسی برای فرانسه شدند. این دو زندانی تابه‌حال بدون محاکمه همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس هستند.

خواهر سسیل کوهلر می‌گوید: “با مجموعه اطلاعات اندکی که از شرایط زندانی بودن سسیل و شریک زندگی‌اش دریافت می‌کنیم و همچنین باتوجه ‌به گواهی سایر زندانیان، می‌توان دریافت که بند ۲۰۹ زندان اوین، مانند جهنم است”. او همچنین وضعیت جسمانی و سلامت روحی آن دو را نگران‌کننده خوانده است.

حکومت زندان و شکنجه اسلامی در چهار دهه گذشته شمار زیادی از ایرانیان دو تابعیتی و شهروندان کشورهای دیگر را در ایران بازداشت و در برخی موارد حتی از خارج از ایران ربوده و به داخل کشور منتقل کرده است. جمهوری اسلامی با گروگان‌گیری و باج‌خواهی قصد پیشبرد سیاست‌های شوم و غیرانسانی خود را دارد. اما می‌توان و باید با قاطعیت در دو سطح متفاوت ولی به‌هم‌پیوسته علیه این گروگان‌گیری‌ها ایستاد و دست به تعرض سیاسی علیه حکومت اسلامی زد.

رژیم اسلامی به‌عنوان یک رژیم قاتل و جنایتکار باید تحت‌فشار و تحریم سیاسی، فرهنگی، ورزشی، قرار بگیرد و از تمام سازمان‌های جهانی اخراج شود. روابط دیپلماتیک دولت‌ها با این جانیان تروریست باید فوراً قطع شود. این یک سیاست در سطح کلان است که بی‌وقفه باید به‌پیش برده شود.

اعتراض ایرانیان ضد حکومت اسلامی و مدافعان انقلاب زن زندگی آزادی در کنار مردم جهان علیه این گروگان‌گیری‌ها باید به یک واقعه منظم و مداوم تبدیل شود. این فشار سیاسی بر دولت‌ها باعث می‌شود تا دول غربی سیاست تهاجمیِ سیاسی علیه رژیم اسلامی در پیش بگیرند. به طور مشخص آنچه دررابطه‌با این دو اسیر فرانسویِ گرفتار آمده  در دست حکومت اسلامی فوری و حیاتی است، برخورد قاطع دولت فرانسه است. دولت فرانسه اگر بخواهد می‌تواند بیشترین فشارهای سیاسی و دیپلماتیک را بر جمهوری اسلامی وارد کند تا سسیل کولر و ژاک پاری آزاد شوند. باید دولت فرانسه را واداشت تا سیاست مماشات و اتخاذ تصمیم‌های پشت پرده را کنار بگذارد و منظماً در باره اقداماتش به مردم و خانواده‌ها علناً پاسخ بدهد. تنها قدرت است که رژیم اسلامی را عقب می‌راند و ما مردم کارآمدی این قدرت را بارها تجربه کرده‌ایم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *