ساخت مسجد در تفریحگاه‌ها: رودررویی مردم و خدا - سیاوش آذری

ساخت مسجد در تفریحگاه‌ها: رودررویی مردم و خدا – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا بر گزارش‌ها رژیم اسلامی مدتی است به پروژه ساخت مساجد در تفریحگاه‌ها پارک‌ها، پردیس‌ها و دیگر اماکن مورداستفاده مردم روی آورده است. البته جمهوری اسلامی در طول حاکمیتش همیشه بودجه‌های کلانی را به ساخت مساجد و امامزاده‌ها، حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز تولید جفنگیات و مزخرفات دینی و اسلامی اختصاص داده است. این در حالی است که در ایران به دلیل عدم وجود بودجه کافی میلیون‌ها کودک از تحصیل بازمانده‌اند، هزاران کلاس درس و مدرسه در شرایط خطرناک قرار دارند و فقر و فلاکت گریبان‌گیر عموم مردم در ایران گشته است.

مسلماً مغزشویی، تحمیق توده‌ها، تولید و توزیع کلان خرافات و باورهای غیرعقلایی از جمله اهداف ساخت مسجد و اماکن دینی است. اما تلاش در ساخت‌وساز گسترده مساجد و اماکن دینی و پافشاری در ایجاد شبکه ۷۰۰۰۰ مسجد اهدافی کاملاً سیاسی و مادی را در نظر دارد. جمهوری اسلامی در همان ابتدا از زبان خمینی این هدف را با جمله “مسجد سنگر است” بیان کرده بود. اینجا نیز اهداف بلافاصله مادی و سیاسی پایه و اساس اهداف و نیات ایدئولوژیک را تشکیل می‌دهند، اینجا نیز ایدئولوژی حاصل و بیان و در خدمتِ سیاست است و نه بر عکس.

هدف اصلی حکومت از ساخت‌وساز مساجد در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها کنترل این نقاط با استفاده از مساجد به‌عنوان پایگاه‌های امنیتی است. اما این هدف نیز، مانند اهداف اسلامیزه کردن جامعه و تحمیق انسان‌ها در سطح کلان و به تمکین کشاندن توده‌های مردم توسط رژیم اسلامی غیرقابل‌دسترسی است. اصرار در ساخت مسجد در پردیس‌ها و پارک‌ها و اقدام به اشغال این اماکن خود حاصل دهن‌کجی توده‌های مردم به فرهنگ و آداب اسلامی که نمونه‌ای از آن را همین سیزده‌بدر پیش شاهد بودیم، و تحمیل موازنه جدید قدرت سیاسی و اجتماعی به نفع مردم و علیه حکومت به یمن پیشروی‌های انقلاب زن زندگی آزادی است.

ورود مستقیم خدا در کنار حکومت الله به صحنه نبرد میان مردم و رژیم نه نشانه قدرت بلکه نماد زدوده شدن هاله توهم‌آمیز مقدسات اسلامی و پایان اخرویت و زمین‌گیر شدن الله در مقابل انقلاب مردم است. مارش انقلابی مردم دفتر این شبکه امنیتی تولید مزخرفات را خواهد بست و به مارش خدا بر روی زمین پایان خواهد داد.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *