محرومیت-از-تحصیل-برای-سردبیر-یک-نشریه-دانشجویی-–-سینا-پدرام

محرومیت از تحصیل برای سردبیر یک نشریه دانشجویی – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به گزارش شبکه شرق “زهرا جعفری” دانشجوی کارشناسی‌ارشد برنامه‌ریزی رفاه اجتماعی و سردبیر نشریه دانشجویی “ژینا”، در دانشگاه تهران، به محرومیت از تحصیل محکوم شد.

زهرا جعفری را نمی‌شناسم؛ اما با حق‌وحقوق انسانی وی آشنایی عمیقی دارم. زهرا جعفری به این خاطر یک آشنای دیرینه است.

اینکه در یک نشریه دانشجویی چه نوشته و منتشر شده است که رژیم اسلامی چنین برآشفته شده است چندان اهمیتی ندارد. از نوع پرونده‌سازی و اتهام‌زنی‌های همیشگی می‌توان فهمید که از حراست و رئیس دانشگاه گرفته تا بیت رهبری چنان به لرزه درآمده‌اند که همگی سراسیمه یک قطار اتهامات کذایی به این فعال دانشجویی زده‌اند.

زهرا جعفری و هر کسی که حتی یک صفحه در دفاع از حقوق مردم می‌نویسند باید بدانند که ما بی‌هیچ قید و شرطی از حق آزادی بیان آنان دفاع خواهیم کرد. اتهاماتی که به خانم زهرا جعفری نسبت داده‌اند هیچ تفاوتی با اتهاماتی که به‌تمامی مخالفان رژیم اسلامی زده می‌شود ندارد.

نگاهی به این اتهامات خالی از ارج نیست. نشر اکاذیب، افترا و تهمت به زبان مردم کوچه‌بازار یعنی کاسه و کوزه رژیم فاسد را افشاکردن. یعنی از اختلاس‌ها، بده‌بستان‌ها، تبعیضات اداری و دانشگاهی پرده برداشتن. توهین به شعائر و مقدسات مذهبی و ملی مضحک‌ترین اتهام در ایران امروز است. مردم ایران هیچ وقعی به مقدسات این جماعت ریاکار نمی‌گذارند چه رسد که به این خزعبلات اسم اتهام بگذارند. برای ما هیچ‌چیز جز انسان و انسانیت مقدس نیست. نه خدا، نه کشور، نه خاک و نه اسلام و نه هیچ یاوه دیگری نه مقدس هست و نه قابل‌احترام.

توهین به دین رسمی نه‌تنها نباید غیرقانونی باشد؛ بلکه درست برعکس باید از جمله حقوق حقه هر شهروندی محسوب شود. مذهب رسمی یعنی تبعیض بر علیه هر شهروندی که نمی‌خواهد؛ مانند آخوند جماعت فکر کند و یا زندگی کند. هیچ یک از اتهامات وارده به زهرا جعفری ارزش قانونی ندارند و به این اعتبار حکم محرومیت وی فاقد مشروعیت قانونی است.

آنچه در ایران اعتباری ندارد و در اولین فرصت باید ساقط شود، رژیم اسلامی است.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *