وعده نابودی اسرائیل، وبال گردن خامنه‌ای - محسن ابراهیمی

وعده نابودی اسرائیل، وبال گردن خامنه‌ای – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سخنان علی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز فطر، یک‌بار دیگر نشان داد که نظام اسلامی غرق در بحران است و رهبرش در تنهایی، محاصره، سرگردانی و بی افقی روزگار می‌گذارند.

خامنه‌ای صبح روز ۲۲ فروردین، در خطبه‌های نماز فطر گفت که اسرائیل با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی، به خاک ایران حمله کرده و “باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد”! وزیر خارجه اسرائیل هم جواب داد که در صورت حمله از خاک ایران به اسرائیل، اسرائیل در ایران دست به حمله خواهد زد!

خامنه‌ای در خطبه‌هایش، هفت عضو ارشد سپاه قدس که در حمله به کنسولگری در سوریه کشته شدند را شهیدانی نامید که “یک‌عمر دنبال شهادت دویدند” و “کامیاب شدند”! او فاسدان نظامش را نصیحت کرد که “درگیری و یقه‌گیری و وحدت را شکستن، به زیان دنیا و آخرت شماست”. یعنی اینکه وضع خراب است و “کش” ندهید. او بعد از نماز فطر، در دیدار با مقامات حکومت و سفیران برخی کشورها ضمن انزجار از “ذات شریر تمدن” غرب، دلهره خود را نشان داد که دول غرب در جنگ غزه، در کنار اسرائیل بودند. او خطاب به دولت‌های اسلامی گفت که به اسرائیل کمک می‌کنند که “خیانت به امت اسلامی و کمک به نابودی خودشان است”. یعنی اعتراف کرد که “طوفان الاقصی” به اصلی‌ترین هدفش که برهم‌زدن نزدیکی دولت‌های منطقه و اسرائیل بود نرسیده است و این دولت‌ها خامنه‌ای را در مالیخولیای نابودی یک کشور تنها گذاشته‌اند!

خامنه‌ای وسط یک تهدید نظامی گنده علیه اسرائیل، زد به صحرای کربلا و خطاب به پامنبری‌های سرگردان‌تر از خودش، ضمن اشاره به روزه‌خواری درملأعام گفت اگر چه “جمهوری اسلامی به دنبال آن نیست که همه را به‌زور دین‌دار کند؛ اما در مقابل شکستن هنجارهای دینی هم وظیفه‌ای دارد”! چه لحن ذلیلانه‌ای در مقابل هنجارشکنان انقلاب زن زندگی آزادی از رهبر یک نظام جهنمی که ۴۵ سال است می‌خواهد به ضرب زندان و شلاق و شکنجه و اعدام مردم را به بهشت ببرد!

وعده نابودی اسرائیل وبال گردن جمهوری اسلامی شده است. این حکومت نه توان برابری نظامی با اسرائیل دارد؛ نه در میان دولت‌های منطقه حامی دارد؛ نه پاسخی برای ته‌مانده‌های سپاه و بسیج که سال‌ها با وعده نابودی اسرائیل سرکارشان گذاشته است؛ نه می‌تواند دول غرب را از پشت اسرائیل کنار بزند؛ نه انسجامی در بالا؛ و مهم‌تر از همه، نه در داخل ایران در میان مردم جایی دارد. سرگردانی و بی افقی خامنه‌ای محصول این فاکتورهاست.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *