هذیان‌گویی خامنه‌ای و مسئله حجاب - آذر پویا

هذیان‌گویی خامنه‌ای و مسئله حجاب – آذر پویا

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خامنه‌ای روز چهارشنبه ۲۲ فروردین در مراسم حکومتی عید فطر گفت: “جمهوری اسلامی قصد ندارد کسی را به‌زور دین‌دار کند” اما مسئولان و دستگاه‌های مربوطه و آحاد مردم “باید با هنجارشکنی دینی برخورد کنند”. او در مورد روزه‌خواری نیز گفته بود تظاهر به روزه‌خواری در بعضی جاها دیده شده ولی ما قصد نداریم مردم را به‌زور وادار به دین‌داری کنیم.

از طرفی امام‌جمعه مشهد ضمن انتقاد از بی‌حجابی می‌گوید: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شرایطی دارد و امروز در خصوص حجاب باید به‌گونه‌ای متفاوت از قبل انجام شود. نباید مسئله بی‌حجابی را با درگیری حل کنیم.

محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه نیز در دیداری با مسئولین حکومتی گفت در مورد عفاف و حجاب وضع خوبی نداریم اگر چه دراین‌رابطه اقداماتی انجام شده ولی به نتیجه نهائی نرسیده‌ایم.

علی خامنه‌ای و شرکا فراموش کرده‌اند که طی بیش از ۴ دهه حکومت نکبت اسلامی، راه‌های مختلفی را برای فرستادن اجباری مردم به بهشت امتحان کرده‌اند. از چسباندن حجاب با پونز به پیشانی زنان تا گشت‌های ارشاد، صدور لوایح متعدد و متنوع در مورد حجاب و تهدیدهای رنگ‌ووارنگ با بی‌حجاب‌ها، دستگیری، زندان و شکنجه. همه آن راه‌هایی است که برای دین‌داری اجباری امتحان شده ولی هیچ‌کدام به ثمر ننشسته و حالا عاجزانه اعتراف می‌کنند که در این مورد هم مجبور به عقب‌نشینی هستند و برای خالی نبودن عریضه می‌گویند با هنجارشکنی‌ها باید برخورد کرد!

همه می‌دانند یکی از دغدغه‌های اصلی حکومت اسلامی بعد از روی کار آمدنش مسئله حجاب برای سرکوب زنان و ابزاری برای ساکت کردن کل جامعه بود . ولی زنان از همان ابتدا نه‌تنها در مقابل حجاب اجباری ایستادگی کردند؛ بلکه با بکار گیری روش‌های مختلف، مخالفتشان با قوانین ضدبشری اسلامی را نشان داده و سیاست‌های این رژیم را به چالش کشیدند.

انقلاب زن زندگی آزادی نقطه عطف بسیار مهمی در به شکست کشاندن این سیاست‌ها بود، و حق پوشش اختیاری یکی از دستاوردهای غیرقابل‌برگشت برای جامعه‌ای است که برای به‌دست‌آوردن آن بهای گرافی پرداخته است.

جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه الزهرا، و نمایش باشکوه دانشجویان دانشگاه ارومیه و همین‌طور جشن پرستاران اصفهان نشان‌دهنده نمایش قدرت جنبشی است که سر باز ایستادن ندارد و هر روزه به شکلی قدرتش را به نمایش می‌گذارد.

یاوه‌سرایی‌های علی خامنه‌ای و دیگر مسئولین حکومتی دیگر گوش شنوائی ندارد.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *