باز هم رضا پهلوی فیل هوا کرد! - اصغر کریمی

باز هم رضا پهلوی فیل هوا کرد! – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رضا پهلوی: “پرچم سه‌رنگ شیروخورشیدنشان ایران، همه ایرانیان را با وجود تفاوت‌هایشان نمایندگی می‌کند. به حاشیه‌سازان اجازه ندهید که این نماد اتحاد ملی ما را به عامل اختلاف تبدیل کنند”.

نه‌تنها پرچم شیروخورشید نماد اتحاد نیست و عامل تفرقه و منحرف‌کردن اذهان است، بلکه خود رضا پهلوی نیز عنصری انحرافی و حاشیه‌ساز در مقابل مردم و انقلاب مردم بوده است. خوشبختانه هم او و هم پرچمش کاملاً حاشیه‌ای شده‌اند.

حکمت توییت جدید رضا پهلوی در مورد پرچم دلیل سیاسی خاصی دارد. ایشان جرئت نکرد، پیرو سیاستش مبنی بر حفظ سپاه، برای فرماندهان سپاه که در حمله اسرائیل به کنسولگری رژیم کشته شدند تسلیت بگوید و مانند مورد سلیمانی ناچار به سکوت شد. در عوض پرچم شیروخورشیدش را به‌عنوان نماد اتحاد ملی علم کرد تا غیرمستقیم به سپاه پیام همدردی بدهد. خامنه‌ای گفته است کنسولگری بخشی از خاک ایران است. رضا پهلوی با بلندکردن پرچم شیروخورشید به‌عنوان نماد ملی ایرانیان، شامل سپاه و مقامات، برای آنها دست تکان داد و با گذاشتن عکس پدرش در این تویت بازگشت به دوران باشکوه! آریامهری و مخلفات آن ساواک و سرکوب و فقر و فساد و حزب رستاخیز را نوید داد. مبارک باشد!

کارزاری پرشور علیه اعدام شروع شده است، زندانیان اعتصاب سه‌شنبه‌ها را علیه اعدام سازمان داده‌اند، زنان بی‌حجاب شجاعانه در مقابل حکومت ایستادگی می‌کنند، کارگران و بازنشستگان علیه سطح نازل حقوق‌ها با مفت‌خوران حاکم در جدال دائم هستند و در این میان یکی که کاره‌ای نیست و در هیچ اعتراضی نقشی ندارد یکباره پرچمش را بلند می‌کند که بگوید منهم هستم، مرا هم ببینید. توجهتان را از مبارزاتتان به سمت پرچم برگردانید. ایشان را خاطرجمع می‌کنیم که به‌جز شاه‌اللهی‌هایی که به پیروی از یاسمین پهلوی، سخنگوی بیت پهلوی، شعار مرگ بر چپ و مجاهد و وعده آتش‌زدن مردگان را می‌دهند، کسی برای این نماد ملی ایشان تره خرد نمی‌کند و ذهنش را منحرف نمی‌کند.

در طول انقلاب زن زندگی آزادی طرف‌داران رضا پهلوی در خارج کشور تا توانستند پرچم شیروخورشید را در چشم تظاهرات‌کنندگان کردند و با فرصت‌طلبی تلاش کردند رنگ خود را به تجمعاتی که توسط دیگران سازمان داده می‌شد بزنند و آن‌قدر لمپن‌بازی رژیمی درآوردند که هواداران کمی سیاسی‌تر او هم از دوروبرش پراکنده شدند. منشور و ائتلاف ایشان با چند فعال سیاسی دیگر و وکالت و سایر تشبثات ایشان نیز دود شد و به هوا رفت. به این حاشیه‌سازی پرچم هم نیم‌نگاهی نخواهد شد. اتحاد حول مطالبات آزادی‌خواهانه و بنیادی مردم صورت می‌گیرد.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *