۲۵ فروردین و درد لاعلاج حکومت حجاب - کیوان جاوید

۲۵ فروردین و درد لاعلاج حکومت حجاب- کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که طرح حجاب و عفاف را از روز شنبه ۲۵ فروردین در همه معابر و اماکن عمومی با جدیت بیشتر دنبال خواهد کرد و با ناقضان قانون حجاب و عفاف برخورد قانونی خواهد شد.

این درد حکومت اسلامی به دلایل مختلفی درمان‌پذیر نیست. سران حکومت از خامنه‌ای تا اژه‌ای و فرماندهان حکومت به‌خوبی واقف‌اند که توان مقابله با میلیون‌ها زن بی‌حجاب را که مورد حمایت عموم مردم هستند، ندارند. مردم ایران فقط در نبرد باحجاب اسلامی نیست که پشت حکومت را به خاک مالیده‌اند. این جنگ با جمهوری اسلامی ابعاد وسیع اجتماعی به خود گرفته است. جامعه ایران یک‌پارچه پرچم “نه” بزرگ به این حکومت را برافراشته است. فرهنگ عمومی در تضاد با ضد ارزش‌های عقب‌مانده این دشمنان قسم‌خورده مردم عمل می‌کند. پس‌زدن کل ساختار فکری، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جمهوری اسلامی هدف اعتراضات مردم است و به همین دلیل است که انقلاب برای رهایی هدف فوری مردم در ایران است.

اگر مشکل حکومت فقط حجاب بود می‌شد تصور کرد که بالاخره با زدن و کشتن و اسیدپاشی و جریمه و زندان راه بجایی ببرد. اما مشکل حکومت پیچیده‌تر و چند بعدی‌تر است و در هیچ زمینه‌ای راه‌حلی برای تخفیف بحران‌های لاعلاج خود ندارد. این حکومت هرگز به جزیره آرامش نخواهد رسید.

هدف از مبارزه نه‌تنها به زیر کشیدن حجاب است، بلکه وسعت تغییرات در ایران واقعاً خیره‌کننده و زیروروکننده است. جامعه ایران نه‌تنها می‌رود که در رأس سکولارترین جوامع جهان قرار بگیرد که همین حالا یکی از ضد دین‌ترین جوامع موجود است.

به دلایل مختلف و از جمله عدم انسجام حکومت و چندپارگی و ناامیدی سران حکومت به ادامه بقا، نه‌تنها حجاب اسلامی و اجباری به جامعه باز نمی‌گردد که زنان در سنین مختلف و در ابعاد بسیار وسیع‌تر بی‌حجابی را بیش از این گسترش میدهند و در همین راستا وسیعاً مردان و خصوصاً پسران جوان از زنان با تمام توان حمایت خواهند کرد. حجاب فقط مشکل زنان نیست. امر برچیدن حجاب بر عهده همه ما است. همچنان که انقلاب زن زندگی آزادی یک امر مشترک همه ما است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *