خشم و نفرت علیه جنگ و حکومت – اصغر کریمی

خشم و نفرت علیه جنگ و حکومت – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

درست قبل از حمله به اسرائیل نیروهای سرکوب حکومت در خیابان‌ها حضور یافتند تا با یک تیر دو نشان بزنند. هم فرمان خامنه‌ای علیه زنان را عملی کنند و هم جلو بروز خیابانی خشم و اعتراض علیه فضای جنگی و موشک‌پرانی به اسرائیل را بگیرند. اما آیا جمهوری اسلامی این توان را دارد؟

با شروع حمله موشکی و پهبادی به اسرائیل سیل فحش و بد و بیراه به خامنه‌ای و حکومت به راه افتاده و این برای حکومت کاملا قابل پیش‌بینی بود. صف‌های طولانی بنزین شروع شد، قیمت دلار باز هم افزایش یافت یا در واقع ارزش ریال و قدرت خرید مردم پایین‌تر آمد. مردم میدانند که شلیک موشک به اسرائیل به معنی گرانی بیشتر، فقر بیشتر و ناامنی بیشتر است. میدانند که حمله به اسرائیل قبل از هر چیز به معنی تشدید حمله به مردم است. حکومت تردیدی ندارد که مردم خشم و انزجار بیشتری نشان میدهند و احدالناسی از مردم از جنگ و درگیر‌ی‌شان استقبال نخواهد کرد. اوباش مجلس شروع به شعار دادن علیه اسرائیل کردند و اراذل و اوباش موتوری در خیابان‌ها به حرکت درآمدند تا با بوق زدن و شادی و پایکوبی از سپاه پاسداران تشکر کنند، سپاه‌شان را در مقابل خشم و نفرت مردم تنها نگذارند و جلو تجمعات اعتراضی مردم را بگیرند.

صف‌آرایی میان اوباش حکومت و مردم ادامه صف‌آرایی قبلی است. حکومتی که میخواهد با تشدید فضای جنگی و حضور در خیابان مردم را مرعوب کند و مردمی که قصد دارند از هر فرصتی برای سرنگونی حکومت استفاده کنند. مردم مرعوب نخواهند شد. همین امروز معلمان بازنشسته دست به تجمع بزرگ و باشکوه خود در تهران زدند. این خود نشانه آشکاری از فضای سیاسی ایران و روحیه حاکم بر مردم است. این حکومت است که ترس و وحشتش از مردم بیشتر شده است.

باید دید واکنش اسرائیل و ادامه این کشمکش به کجا خواهد انجامید. اما هر اتفاقی بیفتد حکومت ناتوان‌تر و بحرانی‌تر و تقابل مردم با حکومت تندتر خواهد شد. بحران درون حکومت تشدید و انزوای بین‌المللی آن بیشتر خواهد شد. در میان مردم نیز با گسترش نارضایتی مواجه میشود و حریف مردم معترض و حریف زنان بی‌حجاب هم نخواهد شد.

اوضاع کنونی فراخوانی است به مردم معترض و متنفر از حکومت و خامنه‌ای و سپاه، به زنان، جوانان و دانشجویان، کارگران و بازنشستگان و همه مردم معترض که هر چه بیشتر خود را متشکل کنند و برای رویارویی‌ با دشمن خانگی آماده شوند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *