برجام و توافق برد – برد؟ – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۲۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محمود عباس‌زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که  “مجموعه قراین و شواهد نشان می‌دهد شرایط برای یک توافق خوب و برد- برد آماده است، به شرط اینکه غربی‌ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند. او در عین حال میگوید “حق ماست که تمام تحریم‌ها لغو شود لیکن تا به امروز حریف لغو بخشی  از آنها را پذیرفته است “. این یعنی توافق برد – برد کشک است!

جمهوری اسلامی تلاش بسیاری کرد که تمام تحریمها را کنار بزند اما بخش زیادی از تحریمهای بین المللی به دلایل دیگری جز مساله هسته ای است. مثل تحریمهایی که علیه سران و دست اندرکاران سپاه پاسداران و دیگر آخوندها و حکومتیان به دلیل حمایت از تروریسم، قاچاق مواد مخدر، پولشوئی و امثال اینها صورت گرفته است.

این حکومت هیچ راهی برای کنار زدن این تحریمهای سیاسی و دیپلماتیک و اقتصادی ندارد. چونکه نمیتواند دست از تروریسم و قاچاق و پولشوئی بردارد. تحریمها هم چندان برای کنار زدن آنها کارساز نبوده است. در کل توافقات بین المللی با جمهوری اسلامی سر سوزنی به کنترل و رام شدن حکومت تروریست اسلامی کمک نخواهد کرد. این حکومت ذاتا و طبیعتا از تقلب و دروغ و تروریسم و توطئه گری نمیتواند دست بکشد و هر نیرو و دولتی که بخواهد از این توطئه ها خلاص شود باید با خواست مردم ایران که در واقع بایکوت جهانی این رژیم ضد انسانی است همراهی کند. بقیه کار را مردم خود انجام خواهند داد.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *