نمی‌گذاریم طالبان به رسمیت شناخته شود! – سیامک بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۲۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

«زنان فعال افغان در پارلمان اروپا: کمک‌رسانی به مردم نیازی به رسمیت طالبان ندارد». بی‌بی‌سی

تنها چند روز پس از برگزاری نشست نمایندگان چند کشور اروپایی و آمریکایی برای هموار کردن راه‌های به رسمیت شناسی طالبان در اسلو، نشست ویژه «روزهای زنان افغان» در پارلمان اروپا برگزار گردید.

آمریکا و دولت های اروپایی، یک کشور و میلیونها انسان را به یک جریان تروریستی اسلامیِ وحشی فروخته اند. حالا اتحادیه اروپا دارد دستان خونی‌اش را پشت سر دفاع از حقوق همان زنانی که به مفت به طالبان فروخته شده‌اند پنهان می‌کند و اشک تمساح می‌ریزد. درحالیکه یک جهنم برای زنان و میلیونها مردم گرسنه و مصیبت دیده افغانستان آفریده‌اند!

برخی سلیبریتی‌ها و زنان دعوت شده به نشست اتحادیه اروپا نه تنها نمایندگان زنان افغانستان نیستند که برخی از ‌آنان مستقیما شریک حکومت سابق و سیاست‌‌های مافیایی آن هستند.

در این میان یک صدا زنان افغانستان را نمایندگی کرد. «هدا خموش» بی باکانه فریاد کشید طالبان را شما آوردید! «مداخلهٔ خارجی به منظور حفظ و بقای بی‌عدالتی، نابرابری، تبعیض و تعصب در افغانستان را آشکارتر کرد». او به ذکر دهها مورد پایمال شدن وحشیانه حقوق زنان و مردم افغانستان توسط طالبان پرداخت. به زنانی که سربه نیست شده‌‌اند اشاره کرد و خواهان پیگری وضعیت امنیتی باقی فعالین اعتراضی گردید.

مردم افغانستان با یک فاجعه انسانی تمام عیار دست به گریبان‌اند! نیازمند کمک اضطراری‌اند. نباید بگذاریم این مردم را واسطه کمک به طالبان کنند! باید کمک‌های فوری توسط نیروهای بین‌المللی و دخالت مستقیم خود مردم توزیع شود!

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *