جسد یخ زده ۱۲ پناهجو در مرز ترکیه و یونان کشف شد! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۲۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

این خبر غم انگیز است: «جسد یخ زده ۱۲ پناهجو در نزدیکی مرز ترکیه با یونان کشف شد». وزیر کشور ترکیه می گوید: «ماموران گمرک یونان لباس‌ها و کفش‌های آن‌ها را درآورده و رها کرده بودند. متقابلا، وزیر مهاجرت یونان هم گفته است: «آنها به مرز نرسیده بودند و اظهارات وزیر کشور ترکیه بی اساس است»!

این اولین کشتار جمعی پناهجویان آواره در مرزهای ترکیه و یونان نیست. تعداد حتی بیشتری از پناهجویان مدتهاست که قربانی امواج دریای مدیترانه میشوند. بنابر گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، تنها در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ دستکم ۱۱۴۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل چشمان مردم جهان قتل عام پناهجویان در جریان است که قطعا مصداق جنایت علیه بشریت است. اما جنایتکاران چه کسانی هستند؟

جنایتکاران همه آن مقاماتی هستند که در راس نظامهای سرمایه داری، از یکطرف بیکاری و فقر و جنگ و دیکتاتوری و فساد و تروریسم اسلامی و طالبان و جمهوری اسلامی و داعش را بر سرنوشت مردم حاکم کرده اند؛ انسانها را مجبور کرداند علیرغم خطر گرسنگی و یخ زدن و غرق شدن و بیرحمی ماموران مرزها روانه کوهها و جنگلها و دریاها شوند و از طرف دیگر سیم خاردار دور کشورها کشیده اند.

در دنیایی که حق حیات همه انسانها محترم باشد، همه این مقامات باید به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شوند. بخشی بسیار وسیعی از مردم انساندوست اروپا علیه این سیستم آدمکشیِ ضد پناهندگی «دولتهای خودی» هستند. باید این موج انساندوستانه را بشدت تقویت کرد.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *