روز عشاق مبارک! – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۳۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

چندی پیش دوست عزیزی که سالهای زیادی در زندان بود، خاطره ای تعریف کرد که دوست دارم برایتان بازگو کنم. میگفت از آنجا که به گُل و گیاه علاقمند هستم، در یک ملاقات حضوری، مادرم شاخۀ کوچک «حُسن یوسف» در دستم گذاشت و گفت میتونی این رو بکاری؟ آنقدر ذوق زده شدم که حد نداشت.

روزهای سختی را در زندان میگذراندیم وهمیشه افکارمان به سوی روزنه های امید میدوید. آن شاخه «حُسن یوسف» روزنۀ امیدم شد. آنرا در یک لیوان پلاستیکی کاشتم. بزرگ شد. از شاخه های رشد یافته اش تکثیر کردم و کم کم مثل عشق به همۀ اتاقها سرک کشید. همگی از رشد این موجود زیبا خوشحال بودیم و زندانبانان هم بالاجبار آنرا پذیرفتند. یک روز که از هواخوری برگشتیم دیدیم که چه بیرحمانه گلهایمان را درو کرده بودند. با این خیال که منشأ انرژی و شادیمان را دروکرده اند. حالمان بد جوری گرفته شد. اما… زیر تخت یکی از زندانیان یک ساقۀ کوچک پنهان شده بود تا دوباره به ما عشق و امید بدهد.

امروز روزعشاق است. من از حکومتی گفتم که بر هر چیزی که رنگ امید و عشق داشته باشد تیغ میکشد.همجنسگرایان را میکشد از شاخه های بر زمین افتاده شان جنگل میروید. زندانیانی که عاشق انسانیت هستند را میکشد، آتش عشق به آنها در قلب هزاران نفر زبانه میکشد.

مونا حیدری ها را سلاخی میکنند اما یاد و خاطره اشان در قلب ملیونها انسان، عشق به رهایی را زنده میکند تا دیگر نتوانند عشق را بکُشند روز عشاق به همۀ عاشقان مبارک!

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *